اهواز - ایرنا - سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: یک میلیون و ۲۱۴هزار و ۲۴۱ نفر معادل ۹۴ درصد گروه هدف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خوزستان غربالگری شدند.

۹۴ درصد گروه هدف طرح ملی کنترل فشار خون در خوزستان غربالگری شدند

سلامت نیوز: سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: یک میلیون و ۲۱۴هزار و ۲۴۱ نفر معادل ۹۴ درصد گروه هدف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خوزستان غربالگری شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سید مهدی حسینی‌زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از کل جمعیت غربالگری شده، ۷۵ هزار و ۷۸۰ نفر دارای فشار خون بالا، ۱۷ هزار و ۲۳۳ نفر مشکوک به بیماری فشار خون و ۲۴۹ هزار و ۱۲۳ نفر در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار داشتند و ۸۷۲ هزار و ۱۰۵ نفر نیز دارای فشار خون طبیعی بودند.

وی افزود: بیماران مبتلا به فشار خون بالا که در این طرح شناسایی شدند، برای کنترل بیماری به مراکز درمانی ارجاع شدند.

حسینی زاده ادامه داد: طرح ملی کنترل فشار خون بالا در سراسر کشور در ۲ مرحله از ۲۷ اردیبهشت آغاز و در تاریخ ۱۵ تیر به پایان رسید.

سرپرست معاونت بهداشتی دانگشاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: این طرح با ۴۳۶ ایستگاه سیار و بیش از ۹۵۰ ایستگاه ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا شد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح، اندازه گیری فشار خون کلیه افراد ۳۰ سال و بالاتر، زنان باردار و بیماران کلیوی بود که بخشی از این ارزیابی در قالب خوداظهاری و از طریق سامانه salamat.gov.ir صورت گرفت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha