چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 275792

شکر نوعی کربوهیدرات ساده است که به طور طبیعی در برخی از غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد. شکر همچنین در غذاها و نوشیدنی های خاص بصورت افزودنی موجود است. مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به بروز مشکلاتی از جمله: افزایش خطر ابتلا به افزایش وزن، دیابت، پوسیدگی های دندان و غیره شود.

به این ۵ دلیل مصرف شکر مضر است

سلامت نیوز: شکر نوعی کربوهیدرات ساده است که به طور طبیعی در برخی از غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد. شکر همچنین در غذاها و نوشیدنی های خاص بصورت افزودنی موجود است. مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به بروز مشکلاتی از جمله: افزایش خطر ابتلا به افزایش وزن، دیابت، پوسیدگی های دندان و غیره شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بسیاری از محصولات غذایی سالم مانند محصولات لبنی، سبزیجات و میوه ها حاوی قند هستند. شکر در این غذاها به آنها طعم شیرینی می دهد. با این حال، تولید کنندگان تمایل به اضافه کردن قند به مواد غذایی مانند غلات و کیک و برخی از نوشیدنی ها دارندا. این قند اضافه شده قند آزادی است که باعث بروز مشکلات بهداشتی می شود.

بر خلاف غذاها و نوشیدنی هایی که به طور طبیعی حاوی قند هستند، خوراکی هایی که دارای قند اضافه هستند ارزش غذایی ندارند.

    ۱. فقدان ارزش غذایی

شکر هیچ ویتامین یا مواد معدنی را فراهم نمی کند. شکر یک کالری خالی است. آنها منبع خوبی از انرژی نیستند.

   ۲. افزایش وزن

مصرف بیش از حد شکر باعث افزایش وزن می شود. در اغلب موارد، غذاها و نوشیدنی های شیرین کالری زیادی دارند. مصرف بیش از حد بسیاری از این محصولات حتی با ورزش منظم، سبب افزایش وزن می شود.

    ۳.دیابت

نوشیدن نوشابه یا نوشیدنی های شیرین خطر ابتلای فرد به دیابت را افزایش می دهد.

در اکثر موارد، رژیم های غذایی با قند بالا دارای کالری زیادی هستند که می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهند.

  ۴.  پوسیدگی دندان

پس از خوردن شکر، باکتری های دهان یک لایه نازک از پلاک را روی دندان ایجاد می کنند. این باکتری ها با قندهای موجود در غذاها و نوشیدنی ها واکنش نشان می دهند. این واکنش باعث آزاد شدن اسید می شود که به دندان ها آسیب می رساند.

   ۵. بیماری های قلبی

رژیم های غذایی با قند بالا ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha