چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 275806

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند با اشاره به اینکه کاکائو سرشار از کلسیم، ویتامین D و مواد معدنی بوده اما باید در مصرف آن برای کودکان تعادل را رعایت کرد، گفت: مصرف روزانه ۲۵ گرم کاکائوی خالص برای بدن مفید است.

میزان مفید مصرف کاکائو برای کودک چقدر است؟

سلامت نیوز:کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند با اشاره به اینکه کاکائو سرشار از کلسیم، ویتامین D و مواد معدنی بوده اما باید در مصرف آن برای کودکان تعادل را رعایت کرد، گفت: مصرف روزانه ۲۵ گرم کاکائوی خالص برای بدن مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،زهره امیرپور  اظهارکرد: تغذیه در زندگی کودکان اصلی بسیار مهم بوده و باید از مواد سالم و مغذی بهره برد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر روش زندگی‌ها و گرایش بیشتر خانواده‌ها به فست فودها، مشکلات بسیاری در سلامتی کودکان در این سن و سال‌های آینده زندگی آنان پیش خواهد آمد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: پاستیل دارای ژلاتین بوده و ارزش غذایی خوبی دارد، اما در صنعت تغییرات زیادی پیدا کرده و به علت افزودنی‌هایی که دارد، می‌تواند برای کودکان حساسیت‌زا باشد.

امیرپور اظهار کرد: این مواد افزودنی و مواد رنگی که به خوراکی‌هایی چون آبنبات و پاستیل افزوده می‌شود، باعث ایجاد حساسیت‌هایی شده که موجب بروز بیش فعالی در کودکان می‌شود.

وی با بیان اینکه والدین باید سعی کنند میزان درست و استاندارد این مواد را به کودکان بدهند، افزود: در آبنبات‌ها نیز افزودنی‌هایی وجود دارد که باعث ایجاد ترکیبات اسیدی می‌شود.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: رنگ‌هایی که به آبنبات برای ایجاد ظاهر زیبا اضافه می‌شود، موجبات افزایش وزن و تاثیرات منفی در کبد را فراهم می‌آورد.

امیرپور تصریح کرد: این مواد خوراکی معده کودک را پر کرده و باعث می‌شود کودک غذاهای اصلی و مفید از جمله میوه و سبزی و وعده‌های اصلی غذایی را استفاده نکند.

وی با بیان اینکه این مواد باعث افزایش وزن کودک شده و زمینه ساز دیابت در بزرگسالی است، افزود: این مواد خوراکی باعث افزایش چربی خون و قند خون در کودکان می‌شود.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه کاکائو سرشار از کلسیم، ویتامین D و موادمعدنی بوده اما باید در مصرف آن برای کودکان تعادل را رعایت کرد، خاطرنشان کرد: مصرف روزانه ۲۵ گرم کاکائوی خالص برای بدن مفید است.

امیرپور با بیان اینکه مصرف متعادل شکلات تلخ و کاکائو برای کودک مفید است، اظهارکرد: برای شکل گیری شکلات موادی به آن اضافه می‌شود که مصرف زیاد آن موجب ایجاد حساسیت در کودک می‌شود.

وی با بیان اینکه والدین باید به دنبال مصرف متعادل این مواد به گونه‌ای که تمام حجم معده کودک را پر نکند، باشند، یادآور شد: والدین می‌توانند برای سالم ماندن کودک از میوه‌های خشک شده که سالم و مغذی هستند، بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha