ابتلا به آرتروز زانو و لگن خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در کمین مبتلایان به آرتروز

سلامت نیوز:ابتلا به آرتروز زانو و لگن خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آرتروز بیماری پیش‌رونده مفصل‌ها و استخوان است که با افزایش سن تشدید می‌شود. حدود ۱۰ درصد از مردان و ۱۳ درصد از زنان بالای ۶۰ سال به این عارضه که درمانی ندارد دچار هستند.

پزشکان اخیرا به بررسی روی ۴۶۹ هزار و ۱۷۷ نفر در جنوب سوئد پرداختند که ۴۵ تا ۸۴ ساله بوده‌اند. وضعیت سلامت این افراد برای مدت ۱۱ سال تحت کنترل قرار گرفت و بیماری آرتروز در مفصل زانو، لگن، دست‌ها و دیگر مفصل‌های ۲۹ هزار و ۱۸۹ بیمار تشخیص داده شد.

در بسیاری از مواردِ ابتلا به آرتروز، ارتباط این عارضه با عامل مرگ و میر تایید نشد. با این حال محققان مشاهده کردند که در مبتلایان به آرتروز زانو یا لگن، احتمال مرگ بر اثر بیماری مزمن قلبی و نارسایی قلبی نسبت به سایر افراد حدود ۲۰ درصد بیشتر است. 

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه لوند در سوئد گفت: یافته‌های بدست آمده قابل قبول است زیرا زمانیکه بیمار از درد رنج می‌برد فعالیت بدنی کمتری دارد که این بی‌تحرکی در کنار چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، پزشکان به بیماران مبتلا به آرتروز تاکید می‌کنند که تحرک داشتن به گونه‌ای که آسیب زننده نباشد ‌در پیشگیری از پیشرفت این بیماری بسیار اهمیت دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha