یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 276127

کالری پوچ کالری است که از غذاها یا نوشیدنی هایی که دارای ارزش غذایی کم و یا بدون ارزش غذایی هستند، کسب می شود.

کالری پوچ چیست؟

سلامت نیوز:  کالری پوچ کالری است که از غذاها یا نوشیدنی هایی که دارای ارزش غذایی کم و یا بدون ارزش غذایی هستند، کسب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، منابع غذایی زیادی دارای این نوع کالری هستند. بهتر است این غذاها و نوشیدنی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنیم تا سالم بمانیم و در محدوده وزن ایده آل خود قرار بگیریم.

کالری انرژی واحد است که به بدن قدرت می دهد، و اجازه می دهد تا برای انواع حرکات، انرژی داشته باشد.

از دیدگاه علمی، آنچه معمولا “کالری” نامیده می شود، در واقع یک کیلوگرام کالری است (kCal). این یک واحد انرژی است که از هزاران کالری کوچک تشکیل شده است که برابر کالری بزرگ است که اغلب برای اندازه گیری انرژی در غذا استفاده می شود.

کالری ها بخش مهمی از رژیم غذایی هستند. بدن نیاز به سوختن کالری دارد تا ساده ترین کارها را انجام دهد، مانند تنفس یا چشمک زدن. مقدار کالری که یک فرد روزانه نیاز دارد متفاوت است. اکثر توصیه ها بر اساس رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری در روز است. با این حال، این عدد ممکن است بسته به فرد و عادت هایش بالاتر یا پایین تر باشد.

کالری پوچ چیست؟

غذاهای فرآوری شده و غذاهایی با قند زیاد، اغلب به عنوان کالری پوچ محسوب می شوند.

کالری خالص در این نوع غذاها بالاست، اما ارزش غذایی کمی دارند.

این بدان معنی است که بدن قادر به استفاده از این غذا ها برای انرژی خواهد بود، اما با کمبود مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز خودمواجه خواهد شد.  کالری های باقی مانده نیز در قالب چربی ذخیره خواهند شد.

کالری های پوچ به طور معمول به سه دسته تقسیم می شود: قند، جامد چربی و الکل.

شایع ترین منابع کالری پوچ، غذاهای بسیار پردازش شده یا تصفیه شده هستند. این غذاها معمولا حاوی مقدار زیادی چربی و قند یا سایر کربوهیدرات ها هستند. آنها شامل فست فود ها، میان وعده های فرآوری شده و شیرینی هایی مانند کیک، کوکی ها، بستنی و آب نبات هستند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha