محققان دانشگاه تبریز در روشی با عنوان «ارائه مدل‌های ریاضی دارویی» اثربخش‌ترین داروها برای درمان هر فرد به صورت منحصر به فرد را مشخص می‌کنند.

زبان ریاضی اثرگذارترین دارو برای هر فرد را مشخص می‌کند

سلامت نیوز: محققان دانشگاه تبریز در روشی با عنوان «ارائه مدل‌های ریاضی دارویی» اثربخش‌ترین داروها برای درمان هر فرد به صورت منحصر به فرد را مشخص می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،با استفاده از زبان ریاضی می‌توان به درمان اثربخش هر فرد دست یافت. محققان دانشگاه تبریز به روشی با عنوان «ارائه مدل های ریاضی دارویی» دست یافتند که با زبان ریاضی داروی مناسب هر فرد برای درمان را ارائه می دهند. محققان دانشگاه تبریز با استفاده از این روش پژوهشی را روی بیماران تومور مغزی انجام دادند که این طرح با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد صادق ذاکر حمیدی مجری این طرح پژوهشی بیان کرد: استفاده از این روش برای درمان بیماری ها آزمون و خطا در مصرف دارو را کاهش می دهد. در این پژوهش بر روی بیماران دارای تومور مغزی و داروهای مورد استفاده برای آنها کار شد. بنابراین با زبان ریاضی به بررسی اثرگذاری داروها بر روی هر فرد به صورت ویژه پرداخته شد.

وی ادامه داد: اثرگذاری داروها در محیط های مختلف همچون اسیدی و بازی متفاوت است با روش اثر حلالی می توان فرمول ریاضی هر دارو را بدست آورد و پس از آن میزان اثربخشی آن را برای هر فرد مشخص کرد. در این تحقیق نیز به طور خاص بر روی بیماران دارای تومور مغزی تحقیق شد.

ذاکر حمیدی همچنین عنوان کرد: به دلیل تفاوت بافت بدن هر فرد اثرات هر دارو بر روی افراد متفاوت است. در این تحقیق ابتدا برای هر فرد فرمول ریاضی تومور مغزی و پس از آن فرمول ریاضی داروی مورد استفاده محاسبه شد. و بر اساس آن یک فرمول بدست آمد که صفر شدن این فرمول نشان از اثرگذاری دارو دارد.پس این روش را باید درمان به زبان ریاضی دانست که در آن اثرگذارترین دارو برای بیماری و برای هر فرد مشخص می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha