ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که در طول سال، موهای خوبی دارند اما به تابستان که می‌رسد اوضاع به هم می‌ریزد. اگر شما نیز چنین تجربه‌ای دارید، بد نیست بدانید که تنها نیستید.

10 نکته برای داشتن موهایی سالم و خوش‌حالت در تابستان

سلامت نیوز: ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که در طول سال، موهای خوبی دارند اما به تابستان که می‌رسد اوضاع به هم می‌ریزد. اگر شما نیز چنین تجربه‌ای دارید، بد نیست بدانید که تنها نیستید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در واقع بسیاری از افراد تابستان‌ها با موهای خود به مشکل بر می‌خورند. خشکی مو، شکنندگی، وز کردن، بدحالت شدن، چربی زیاد و .  . . تنها بخشی از مشکلات شایع در این فصل است که خب البته خانم و آقا هم ندارد. اما چرا مشکلات مربوط به مو در تابستان افزایش می‌یابد و چطور می‌توانیم از بروز این مشکلات پیشگیری کنیم؟
 
بسیاری از ما از عوارض تابش آفتاب داغ تابستانی بر پوست‌مان آگاه هستیم اما شاید ندانیم که این آفتاب داغ می‌تواند به موهای ما آسیب برساند و پوست سرمان را نیز بسوزاند.عرق کردن باعث افزایش چربی پوست سر و موها می‌شود. موهای چرب هم آلودگی بیشتری را به خود جــذب می‌کند.
 آلودگی موها فقط به بد حالت شدن موها منجر نمی‌شود، گاهی اوقات ریزش موها را هم تشدید می‌کند.

استفاده از استخر و برنامه‌های آب تنی در تابستان افزایش می‌یابد. جدای از آلودگی‌های احتمالی آب، خشک شدن بیش از حد موها مشکل شایع بیشتر افراد بعد از استفاده ازاستخر است.سفر رفتن به خودی خود برای موهای ما مشکل ایجاد نمی‌کند اما غالب افراد در سفر به محصولاتی که به صورت معمول برای شست وشو و مراقبت از موهای خود استفاده می‌کنند، دسترسی ندارند. همین مسئله نیز می‌تواند مشکل خشکی را تشدید کند.

 

  از کلاه و روسری استفاده کنید

موها و پوست سر خود را در تابستان در مقابل تابش مستقیم آفتاب محافظت کنید. استفاده از کلاه و روسری نخی توصیه‌های ثابت در این زمینه است.


 به اندازه بشویید

موهای شما در تابستان به دفعات بیشتری برای شست وشو نیاز دارند اما در عین حال زیاده‌روی در این کار می‌تواند آسیب بیشتری به موهای شما بزند. دو تا سه بار شست وشو هر هفته در تابستان کفایت می‌کند. اگر موهای خشکی دارید یا آن‌ها را رنگ کرده‌اید، استفاده از نرم‌کننده را فراموش نکنید.


 شنا را محدود کنید

بعد از استفاده از استخر یا آب‌تنی در دریا، حتما موهای خود با شامپوی  ملایمی بشویید  و نرم‌کننده بزنید. هر چند شنا در تابستان بسیار لذت‌بخش است اما شاید لازم باشد برای حفظ سلامت موهای خود دفعات آن را محدود کنید.


 بهداشت را در سفر فراموش نکنید

در طول مسافرت‌های خود از شامپوهای ملایم برای شست وشو استفاده کنید و البته در زمان اقامت، به بهداشت رختخواب توجه ویژه‌ای داشته باشید تا درگیر موضوع شپش یا مسائلی از این دست نشوید.


  رنگ کردن موها را به تاخیر بیندازید

رنگ کردن موها باعث خشک شدن مو می‌شود و مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها، آسیب‌پذیری موها را افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود تا حد امکان از رنگ کردن موها با مواد شیمیایی در این فصل خودداری کنید.


 موهایتان را کوتاه کنید

به همه‌ افراد توصیه می‌شود در تابستان حداقل چند سانتی از موهای خود را کوتاه کنند. جدای از موضوع خنک شدن، زدن سر موها باعث رشد بهتر موها نیز خواهد شد. برای آقایان در این فصل کوتاه کردن هر دو تا چهار هفته یک بار توصیه می‌شود.


 از سشوار کمتر استفاده کنید

سشوار کشیدن و در معرض هوای داغ بودن، باعث آسیب به ساقه‌های مو شده و می‌تواند باعث وز بیشتر شود. پس تا حد امکان استفاده از سشوار را در این فصل کاهش دهید.


 استفاده از مواد حالت‌دهنده را محدود کنید

از محصولات حالت‌دهنده مو (مانند واکس، ژل، کرم و اسپری) کمتر استفاده کنید. لایه نازکی که بر اثر استفاده از این مواد روی موهای شما ایجاد می‌شود، باعث جذب آلودگی بیشتر می‌شود.


 از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید| در فصل تابستان بهتر است از شانه‌های با دندانه‌های بزرگ استفاده کنید تا موهای خشک شما آسیب کمتری ببیند. اگر به دلیل زیر آفتاب بودن یا استخر رفتن موهایتان خیلی خشک شده و در هم گره خورده، بعد از استفاده از نرم‌کننده از شانه‌های دندانه بزرگ استفاده کنید و در پی باز کردن همه گره‌ها در همان نوبت اول نباشید؛چرا که این کار می‌تواند به شکستن موها و حتی ریزش بیشتر منجر شود.
 خوردن آب را فراموش نکنید| شاید به نظر شما نیاید اما خوردن مایعات کافی در تابستان به سلامت پوست سر و موهای شما کمک خواهد کرد. پس خوردن مایعات فراوان را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha