شعیبی با اشاره به اینکه لوزارتان موجود در داروخانه‌ها سالم است، گفت: این دارو به صورت سهمیه‌ای در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

لوزارتان در داروخانه‌ها سهمیه‌ای توزیع می‌شود

سلامت نیوز:شعیبی با اشاره به اینکه لوزارتان موجود در داروخانه‌ها سالم است، گفت: این دارو به صورت سهمیه‌ای در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،شهرام شعیبی، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره کمبود داروی لوزارتان در داروخانه اظهار کرد: بر اساس اعلام جهانی در ماده اولیه دارویی لوزارتان در درمان پرفشاری خون مانند والسارتان ناخالصی سرطان‌زا وجود داشت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: دارو‌های لوزارتان شرکت‌هایی که ماده اولیه تولید شده آن‌ها سرطان زا بودند، ریکال و از داروخانه‌ها جمع آوری شدند.

شعیبی گفت:  افزون بر جمع آوری لوزارتان سرطان زا، واردات ماده اولیه سرطان زای این دارو به کشور ممنوع شد. دارو‌های لوزارتان که در داروخانه‌ها وجود دارد، سالم هستند و بیماران مبتلا به فشار خون بالا، نگران سرطان‌زایی این دارو نباشند، زیرا همه لوزارتان‌ها با ماده اولیه سرطان زا ریکال و جمع آوری شدند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: در مقطع کوتاهی با کمبود جهانی لوزارتان و ماده اولیه آن رو به رو بودیم و اکنون داروی لوزارتان به صورت سهمیه‌ای در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجوداینکه این دارو در داروخانه‌ها وجود دارد، اما به طور کامل بازار از لوزارتان اشباع نشده است؛ چرا که با فروش بیشتر این دارو، بیماران دارو را خریداری و ذخیره می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: البته دیگر با مشکلی در تامین داروی والسارتان برای بیماران قلبی مبتلا به فشارخون بالا روبه رو نیستم و کمبود تا حدودی رفع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha