سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

مشاور فرماندار کاشمر (استان خراسان رضوی) در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه برخی بانوانی که سرپرست خانوار هستند وقتی برای گرفتن تسهیلات به کمیته امداد مراجعه میکنند گفته میشود اعتباری نیست و یا برای اینکه تحت پوشش قرار بگیرند مجبور به طلاق‌های صوری می‌شوند.

طلاق‌ صوری برای کمک گرفتن از کمیته امداد

سلامت نیوز:مشاور فرماندار کاشمر (استان خراسان رضوی) در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه برخی بانوانی که سرپرست خانوار هستند وقتی برای گرفتن تسهیلات به کمیته امداد مراجعه میکنند گفته میشود اعتباری نیست و یا برای اینکه تحت پوشش قرار بگیرند مجبور به طلاق‌های صوری می‌شوند.

به گزارش سلامت نمیوز به نقل از ایسنا،فهیمه رئیس‌زاده  عنوان کرد:گاه از سوی خود مسئولان کمیته امداد گفته میشود در صورتی تحت پوشش قرار میگیرند که یا طلاق گرفته باشند و یا سرپرست فوت کرده باشد در واقع به نوعی خودشان دارند طلاق صوری را تبلیغ می‌کنند.

وی اضافه کرد: به رغم اینکه بانوان زیر 40 سال که زمان پویایی آن‌هاست برای وارد شدن به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی نیازمند حمایت هستند اما تمامی برنامههایی که برای حمایت از بانوان مطرح میشود فقط در حد حرف و شعار باقی مانده است.

وی ادامه داد: متاسفانه زمانی که بانوان می‌خواهند وارد بازار کار شوند و بخشی از مشکلات زندگی را رفع کنند اما مشکلات بسیاری برایشان ایجاد می‌شود و این موجب میگردد برخی از آنها از ورود به اجتماع پرهیز کنند.

رئیس زاده گفت: هرچند از بهمن‌ماه سال گذشته برای فروش تولیدات زنان روستایی در ایام نوروز تلاش شده بود غرفههایی به طور رایگان در اختیارشان قرار گیرد اما تاکنون این بازاراچه تحویل داده نشده است.

وی افزود: به رغم اینکه برخی بانوان از یک سال قبل به دنبال گرفتن تسهیلات مشاغل خانگی هستند ولی به کمتر فردی اختصاص دادهاند، اگر هم با تسهیلات بسیار اندکی موافقت می‌شود بانک‌ها شرایط سختی را میگذارد که موجب انصراف آن‌ها می‌گردد. این گونه رفتارها موجب شده برخی بانوان به صحبت‌هایی که از سوی مسئولان در خصوص حمایت از آن‌ها مطرح می‌شود دیگر اعتمادی نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha