یک متخصص زنان و زایمان گفت: به صراحت می‌گویم هیچ نوع قرص ضد بارداری نداریم که بدون عارضه باشد؛ به هیچ وجه قبل از درمان با طب سنتی تن به داروهای هورمونی ندهید.

هیچ نوع قرص ضد بارداری نداریم که بدون عارضه باشد

سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان گفت: به صراحت می‌گویم هیچ نوع قرص ضد بارداری نداریم که بدون عارضه باشد؛ به هیچ وجه قبل از درمان با طب سنتی تن به داروهای هورمونی ندهید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ یکی از دشواری‌های طبابت، دختران و خانم‌هایی هستند که به خاطر مشکلات پریود به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و انواع داروهای شیمیایی مثل اسپیرینولاکتون و ال‌دی و پروژسترون و ... را مصرف می‌کنند و و دست آخر به طب سنتی متوسل می‌شوند!

نتیجه چه می‌شود؟ تعادل هورمونهای زنان به هم می‌خورد، بی‌نظمی پریود و لکه‌بینی در دسته از دختران و زنان کاملاً شایع است و در بسیاری از موارد هم پریود با قرص منظم می‌شود اما خانم مجبور می‌شود همیشه قرص بخورد چون بدون خوردن آن پریود نمی‌شود!

در همین رابطه دکتر "طاهره لباف؛ متخصص زنان و زایمان" می‌گوید:

"به صراحت می‌گویم هیچ نوع قرص ضد بارداری نداریم که بدون عارضه باشد چون در این صورت دیگر اثر ضدحاملگی نخواهد داشت؛ برای اینکه اثر داشته باشد، باید سه تا هورمون در فواصل مختلف وارد بدن شوند که این هورمون‌ها وقتی تعادل‌شان در بدن به هم می‌‌خورند عوارضی دارند.

متأسفانه قرص‌های ضدبارداری به صورت نقل‌و‌نبات بین مردم تقسیم شده است که فردی حتی اگر یک کار مستحبی می‌خواهد انجام دهد مثلاً برای 3 روز می‌خواهد به مشهد برود و نمی‌خواهد قاعده شود، از این قرص‌ها استفاده می‌کند و در ذهنش اینکه این قرص‌ها ممکن است عوارض داشته باشد وجود ندارد! مصرف قرص‌های ضدبارداری در افرادی که استنت گذاشتند و بیماری‌های پستان دارند چه بسا بیماری را بدخیم  می‌کند اما متأسفانه اینها گفته نمی‌شود."

لذا به خانمها توصیه اکید می‌کنیم:
• به هیچ وجه قبل از درمان با طب سنتی تن به داروهای هورمونی ندهید.
• مصرف مرغ را محدود به مهمانی و مراسمات کنید؛ مرغ نباید جزو غذاهای اصلی شما باشد.
• در زمان عادت ماهیانه استحمام طولانی نداشته باید و مراقب باشید آب به داخل واژن نفوذ نکند.

به تجربه دیده‌ایم هرچه مصرف مرغ و استحمام در ایام پریود بیشتر باشد، تولید کیست در رحم و سینه و رشد موهای زائد در بدن بیشتر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha