مطالعه جدید نشان می دهد نوزادان مبتلا به اگزما هر چقدر که بزرگ تر می شوند بیشتر در ابتلا به آلرژی های غذایی، زکام بهاره و آسم آسیب پذیرتر هستند.

نوزادان مبتلا به اگزما در معرض ریسک بالاتر ابتلا به آلرژی غذایی

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد نوزادان مبتلا به اگزما هر چقدر که بزرگ تر می شوند بیشتر در ابتلا به آلرژی های غذایی، زکام بهاره و آسم آسیب پذیرتر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان عنوان می‌کنند استفاده از مرطوب کننده ها در اوایل دوره کودکی می‌تواند خطر ابتلاء به آسم و آلرژی‌های غذایی را در سنین بالاتر کاهش دهد.

دکتر «دونالد لی یونگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ترک های موجود در پوست مبتلا به اگزما غالباً منجر به بروز زنجیره‌ای از بیماری‌ها در طول چندین سال بعد می‌شود.»

پوست یک مانع حفاظتی مهم در حفظ رطوبت و دور نگه داشتن میکروب‌ها و مواد آلرژی زاست.

لی یونگ در این باره می‌گوید: «مرطوب نگه داشتن پوست بلافاصله بعد از ابتلاء به اگزما، بهترین شیوه توقف ابتلاء به آلرژی‌ها و بیماری آسم است.»

محققان همچنین دریافتند بیماران مبتلا به اگزما، فاقد پروتئین‌ها و لیپیدهای مهم در لایه‌های بیرونی پوست شأن هستند. در نتیجه با ابتلاء به اگزما، آب از پوست شأن فرار کرده و پوست شأن خشک می‌شود که منجر به ترک حوردگی و خارش می‌شود.

محققان معتقدند مراقبت دقیق از پوست نوزاد بلافاصله بعد از تولد می‌تواند از ابتلاء به اگزما و سایر بیماری‌های آلرژیک پیشگیری کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha