فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شور با اشاره به عدم تایید لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: این لایحه بعد از رفع ایرادات مطرح‌شده، بلافاصله در مجلس به رأی مجدد گذاشته می‌شود.

لایحه حمایت از محیط‌بانان تا یک ماه آینده بررسی می‌شود

سلامت نیوز:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شور با اشاره به عدم تایید لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: این لایحه بعد از رفع ایرادات مطرح‌شده، بلافاصله در مجلس به رأی مجدد گذاشته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در ماه گذشته به تصویب مجلس رسید، اما شورای نگهبان به دلیل مغایرت مواد این قانون با ماده ۵۷ قانون اساسی از تایید آن خودداری کرد. سرهنگ جمشید محبت‌خانی با بیان اینکه باید ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان گرفته از سوی مجلس رفع شود، به ایسنا گفت: یکشنبه هفته جاری این موضوع در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شد و بعد از رفع ایرادات، خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و به رأی گذاشته می‌شود.

او تاکید کرد: فرآیند رفع ایرادات از لایحه حمایت از محیط‌بانان، پروسه کوتاهی دارد و نهایتا تا یک ماه بعد تعیین تکلیف می‌شود. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: این لایحه در ابتدا تنها مختص محیط‌بانان و جنگل‌بانان و منابع مالی اجرای آن هم از سوی دولت پیش بینی شده بود اما در مجلس به یگان سایر دستگاه‌های اجرایی نیز تسری داده شد و شورای نگهبان این ایراد را گرفت که بار مالی ناشی از تصویب این لایحه از چه محلی تأمین خواهد شد؟

محبت‌خانی با اشاره به دیگر ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: بعد از ارسال لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، بند دیگری هم در مجلس به آن اضافه شد، مبنی بر اینکه داوطلبان مردمی که در پی مشارکت در عملیات محیط زیستی دچار جراحت می‌شوند، تحت پوشش بیمه‌ درمانی قرار گیرند و برای آنها جبران خسارت شود چون در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس این بند نبود و منابع مالی مورد نیاز آن نیز مشخص نشده بود شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.او تاکید کرد: لایحه حمایت از محیط‌بانان بعد از رفع ایرادات به شورای نگهبان برای تایید ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha