محققان معتقدند این عفونت قارچی که بدن انسان را آلوده می‌کند به دلیل گرمای جهانی شکل گرفته است. این نوع قارچ موسوم به اولین بار در سال ۲۰۰۹ در ژاپن و در مجرای گوش زنی ۷۰ ساله شناسایی شد و پس از آن در سراسر جهان و پنج قاره گسترش پیدا کرد.

رشد نوعی عفونت قارچی کشنده‌ به دلیل گرمای جهانی

سلامت نیوز: محققان معتقدند این عفونت قارچی که بدن انسان را آلوده می‌کند به دلیل گرمای جهانی شکل گرفته است. این نوع قارچ موسوم به C.auris اولین بار در سال ۲۰۰۹ در ژاپن و در مجرای گوش زنی ۷۰ ساله شناسایی شد و پس از آن در سراسر جهان و پنج قاره گسترش پیدا کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،همچنین اولین مورد از این قارچ در سال ۲۰۱۳ در انگلیس مشاهده شد. از آن زمان به بعد چندین مورد شیوع این نوع قارچ در ۵۵ بیمارستان انگلیس گزارش شد که بیش از ۲۰۰ بیمار به آن آلوده شده و هشت تن جان خود را از دست دادند.

کارشناسان سلامت عمومی نسبت به شیوع سریع این قارچ و مقاوم شدن آن در برابر سه گروه اصلی دارویی هشدار دادند.

هرچند اکنون محققان معتقدند که با افزایش دمای جهانی قارچ C.auris در شرایطی رشد می‌کند که مشابه با دمای داخلی بدن- ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد- است.

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا گفت: دلایل اینکه عفونت‌های قارچی در انسان نادر است برای این است که بیشتر قارچ‌ها در محیط زیست نمی‌توانند در دمای بدن رشد کنند. اما به تازگی مشاهده شده عاملی وجود دارد که موجب می‌شود این موجود زنده در بدن انسان نیز رشد کند و موجب بیماری شود و این احتمال وجود دارد که تغییرات اقلیمی این اثرگذاری را داشته باشد.

به گفته محققان با گرم‌تر شدن وضعیت آب و هوایی موجودات زنده از جمله C.auris خود را با دمای بالا سازگار می‌کنند و دمای حفاظتی بدن را از بین می‌برند.

محققان بر این باورند که گرمای جهانی عاملی برای پیدایش بیماری‌های قارچی جدید است که تاکنون مواردی از آن‌ها وجود نداشته است.

به گزارش روزنامه تلگراف، متخصصان در این بررسی جدید مشاهده کردند که C.auris نسبت به دیگر گونه‌های نزدیک به خود بیشتر می‌تواند با افزایش دما سازگاری داشته باشد و این سازگاری با دمای بالا یکی از دلایل کمک ‌کننده در پیدایش قارچ C.auris است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha