سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات حوزه غذا و دارو با حضور وزیر بهداشت در جلسه یکشنبه آتی این کمیسیون خبر داد.

نمی‌دانیم ارز دولتی دارو در چه بخشی هزینه شده است

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات حوزه غذا و دارو با حضور وزیر بهداشت در جلسه یکشنبه آتی این کمیسیون خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مشکلات پیش آمده در سازمان غذا و دارو و تخلفات مربوط به ارز دارو گفت: از افرادی که برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند اما ارز را در جای دیگری هزینه کردند، مشخصات کاملی در دسترس نیست و نمی‌دانیم ارز دولتی در چه بخشی هزینه شده است. این موضوع در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد و قرار است که یکشنبه آتی با حضور وزیر بهداشت مشکلات پیش آمده در حوزه دارو بررسی و گزارشی در این زمینه ارائه شود.

ضرورت افزایش نظارت بر حوزه غذا و دارو

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت افزایش نظارت بر حوزه غذا و دارو تاکید کرد و گفت: نظارت بر بازار دارو از مسئولیت‌های اساسی وزارت بهداشت است و انتظار می‌رود با رویکرد شفاف‌سازی، دست متخلفان حوزه دارو از بازار دارو کوتاه شود. از طرفی نظارت مستقیم بر توزیع و واردات دارو برای رفاه حال بیماران باید با برنامه‌ریزی فراگیر عملیاتی شود زیرا سلامت مردم از هر موضوعی با اهمیت‌تر است.

عابدی درباره کمبود دارو نیز گفت: آنچه مسلم است سازمان غذا و دارو و انجمن‌های دارویی موظف هستند داروی مورد نیاز مردم را تهیه کنند و در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند. البته اکنون وزارت بهداشت به بازار دارو تسلط دارد و مشکل خاصی در زمینه کمبود دارو وجود ندارد.

این نماینده مجلس درباره تاثیر نوسانات ارزی بر وضع بازار دارو در کشور گفت: بدون شک نوسانات ارزی تاثیری منفی بر بازار دارو گذاشته است و شاهد هستیم برخی داروها تا سه برابر افزایش قیمت داشته‌اند که در این زمینه نیز روز یکشنبه موارد لازم را با حضور وزیر مطرح خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha