معاون فرهنگی دانشگاه تهران از دستگیری تعدادی از تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر در بین دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه و همچنین سایر دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: متخلفان که یکی از آنها از دانشجویان دانشگاه تهران بود شناسایی علاوه بر معرفی آنها به مراجع قضایی، پرونده این افراد در کمیته انضباطی دانشگاه بررسی و شدیدترین مجازات را برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

دستگیری توزیع‌کنندگان مواد مخدر در دانشگاه تهران

سلامت نیوز:معاون فرهنگی دانشگاه تهران از دستگیری تعدادی از تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر در بین دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه و همچنین سایر دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: متخلفان که یکی از آنها از دانشجویان دانشگاه تهران بود شناسایی علاوه بر معرفی آنها به مراجع قضایی، پرونده این افراد در کمیته انضباطی دانشگاه بررسی و شدیدترین مجازات را برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مجید سرسنگی  ضمن اعلام این خبر گفت: این افراد که انواع مواد مخدر را بین دانشجویان توزیع می‌کردند توسط مسئولین دانشگاه شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، ضمن این‌که پرونده این افراد در کمیته انضباطی دانشگاه نیز پیگیری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: جرم افراد دستگیر شده تهیه و توزیع مواد مخدر می‌باشد که ما در همین رابطه نیز بندی در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان داریم که در آن برخورد با دانشجویان را ذکر کرده است. در واقع تنبیهات ناشی از برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در آیین‌نامه کمیته انضباطی دانشجویان سلسله مراتب خاصی را دارد که آخرین برخورد و تنبیه این تخلف اخراج است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: در حال حاضر پرونده متخلفین دستگیر شده در کمیته انضباطی در حال بررسی است و با توجه به نوع جرم حکم این افراد صادر می‌شود اما این‌که این افراد اخراج خواهند شد یا نه باید مورد بررسی قرار گیرد. ضمن این‌که دانشگاه اجازه اخراج دانشجویان را ندارد و فقط حکم کمیته انضباطی به وزارت علوم ارسال می‌شود و در آن وزارتخانه در خصوص اخراج دانشجویان متخلف تصمیم‌گیری می‌کند.

دکتر سرسنگی تاکید کرد: افرادی که در خوابگاه‌ها و یا در محوطه دانشگاه تخلفاتی از جمله توزیع مواد مخدر را داشته باشند توسط نیروهای انتظامات، حراست، مسئولین یا حتی گزارش‌های دانشجویی و همچنین خانواده‌ها شناسایی می‌شوند. بنابراین گزارش‌هایی که ارسال می‌شود پیگیری و در صورت صحت موضوع با آنها برخورد می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه یکی از چند نفر بازداشت شده در ارتباط با توزیع مواد مخدر از دانشجویان دانشگاه تهران بود، افزود: افراد دستگیر شده در خوابگاه‌های پسرانه فعالیت داشتند اما فقط در سطح دانشگاه تهران فعالیت نمی کردند بلکه مواد را بین دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز مواد توزیع می‌کردند.

دکتر سرسنگی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران با جدیت بیشتر با متخلفان این چنینی برخورد خواهد شد و هر گزارشی در مورد این موضوعات دریافت شده باشد موضوع پیگیری می‌شود.

وی در ادامه از انجام مطالعات برای بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که دانشجویان ما با آن درگیر هستند بخشی از آن به ناامیدی از آینده بر می‌گردد که این موضوع،برای دانشجویان بسیار آزاردهنده و آنها را با مشکلاتی نظیر بیماری‌های روحی و روانی و همچنین در مراحل حادتر با ترک تحصیل و غیره مواجه می‌کند.

دکتر سرسنگی از شیوع اعتیاد و گرایش به سمت مواد مخدر نیز به عنوان یکی از آسیب‌های جدی در بین دانشجویان یاد کرد و گفت: این موضوع در دانشگاه‌ها به خصوص در بین دانشجویان خوابگاهی امری بسیار جدی است که شیوع بیشتری نیز دارد و باید سیاست‌هایی اعمال شود تا بتوانیم از بروز مشکلات حادتری در این زمینه پیشگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به شدت نگران گرایش دانشجویان به سمت مواد مخدر هستیم، خاطر نشان کرد: ما در مرکز مشاوره دانشگاه تهران بررسی‌هایی در خصوص شیوع انواع مواد مخدر بین دانشجویان انجام داده‌ایم و نتایج قابل توجهی در نوع و سن مصرف مواد مخدر به دست آمد. اما به طور کلی دانشجویان خوابگاهی گرایش بیشتری در استفاده از مواد مخدر دارند چرا که آنها زمان و موقعیت بیشتری برای مصرف مواد مخدر دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: ما در این دانشگاه  به طور جدی در مسائل آسیب‌های اجتماعی دانشجویان به ویژه دانشجویان خوابگاهی کار می‌کنیم و برای پیشگیری از این موضوع یکسری فضاهایی برای حضور دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی آماده می‌کنیم تا مراقبت‌های بیشتری از دانشجویان صورت بگیرد که البته علاوه بر این اقدامات ایجابی، یکسری برنامه‌های سلبی نیز در دانشگاه‌ داریم.

وی در پایان در خصوص میزان نظارت دانشگاه تهران بر وضعیت آسیب‌های موجود در خوابگاه‌های خودگردان نیز گفت: این دانشگاه از نظر فیزیکی در خوابگاه‌های خودگردان نظارت نمی‌کند اما اگر موضوع یا تخلفی در ارتباط با دانشجویان دانشگاه دراین خوابگاه‌ها گزارش شود مطمئنا پیگیری می‌کنیم و به طور جدی با کسانی که عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر باشند مجازات‌های شدید برای آنها در نظر می‌گیریم.

دکتر سرسنگی در پایان در خصوص علت عدم انتشار نتایج مطالعات ناشی از آسیب‌های اجتماعی توسط مسئولین در دانشگاه‌ها اظهار کرد: این موضوع امر پنهانی نیست، اما چون بیان آن در سطح عموم تاثیری در رفع مشکل یا چالش اصلی ندارد بلکه حاشیه‌ها و موضوعات دیگری را ایجاد می‌کند به همین دلیل معمولا نتایج این مطالعات عنوان نمی‌شود اما  مسئولین برنامه‌هایی برای رفع این مشکلات پیش‌بینی خواهند شد.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha