رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، فعالیت‌های فیزیکی را مساله بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران فعالیت فیزیکی کافی ندارند.

حدود ۵۰ درصد ایرانی‌ها فعالیت فیزیکی کافی ندارند

سلامت نیوز:رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، فعالیت‌های فیزیکی را مساله بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران فعالیت فیزیکی کافی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر باقر لاریجانی روز دوشنبه در کارگاه مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در ایران در سالن دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اطلاعات زیادی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر وجود دارد که همه آنها در دسترس است و برای تهیه برنامه‌ای منطقه‌ای با هدف کاهش این معضل، مورد استفاده قرار می‌گیرند.


وی اظهارداشت: این برنامه‌ قرار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۵ درصد مرگ و میرهای زودرس را کم کند.
لاریجانی اظهار داشت: تمام اهداف برای رسیدن به این موضوع برنامه‌ریزی شده و مدل جدید آن در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا متناسب با این اهداف، مسیر را طی کنند.


وی همچنین به مصرف بی‌رویه نمک در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف نمک یک مشکل بهداشتی است و تقریبا ۲ برابر مقدار توصیه شده استاندارد آن، استفاده می‌کنیم، در این مورد سازمان بهداشت جهانی ۹ مدرک آماده کرده که در دسترس قرار دارد.


رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف دخانیات نیز از دیگر معضلات بیشتر کشورها است و ما نیز در این زمینه چالش‌هایی جدی داریم که در راستای این مساله مطالب متعددی در دسترس است.


وی ادامه داد: ۵۳ کتاب و کتابچه در زمینه بیماری‌های غیر واگیر تهیه شده که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
لاریجانی افزود: اطلاعات زیادی درباره افزایش فشار خون، چاقی، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و دسترسی به داروهای مناسب برای بیماری‌های غیر واگیر تهیه شده، همچنین نقشه‌ای کاملا بومی با مجموعه ای از اطلاعات در این زمینه تهیه شده است.
 




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha