نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایجاد رانت با متوقف نشدن انحصار در واردات تجهیزات پزشکی مشهود است،گفت: سیستم نسخه نویسی در حوزه پزشکی بر پایه اصول علمی و استاندارد محور نیست.

شکل گیری رقابت ناسالم با  انحصار در واردات تجهیزات پزشکی

سلامت نیوز:نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایجاد رانت با متوقف نشدن انحصار در واردات تجهیزات پزشکی مشهود است،گفت: سیستم نسخه نویسی  در حوزه پزشکی بر پایه اصول علمی و استاندارد محور نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه  ملت،محمد جواد جمالی نوبندگانی    درباره  وضعیت دارو  در حوزه بهداشت و درمان،گفت: به عنوان پزشک  عرض می‌کنم، سیستم نسخه نویسی  در حوزه بهداشت ودرمان در کشورمان  بر طبق اصول علمی  و استاندارد نیست واین مسئله وضعیت  تامین دارو در کشور را با چالش روبرو کرده است.

بهبود عملکرد داروخانه ها در کشور  نیازمند پیوستن  به مدیریت علمی

  نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد : بهبود عملکرد داروخانه ها در کشور  نیازمند پیوستن  به  مدیریت علمی  است زیرا بسیاری از داروخانه ها در  کشور به طریق  علمی  مدیریت نمی شوند و این در حالی است که  یکی از بی ضابطه ترین کشورها در حوزه پزشکی برای نوشتن، سونوگرافی ، ام آر آی و  سی تی اسکن هستیم.

 وی ادامه داد:  متاسفانه محدویت برای تجویز عسکبرداری های پزشکی برای پزشک در حوزه بهداشت و درمان  وجود ندارد واین امر  موجب می شود برخی از پزشکان بی ضابطه در خواست تصویربرداری های مکرر  در  حوزه  پزشکی برای بیماران  کنند اما  اگر نظارت بر عملکرد پزشک  در دستور کار قرار بگیرد، می توان بسیاری  از هزینه های عکسبرداری پزشکی در حوزه بهداشت ودرمان را کنترل کرد.

  اجرای پرونده  الکترونیکی راهکاری اساسی برای کنترل نسخه نویسی توسط پزشکان

 جمالی نوبدگانی تصریح کرد:  اجرای جامع پرونده  الکترونیکی راهکاری اساسی برای کنترل نسخه نویسی توسط پزشکان است تا مشخش شود تا چه میزان  تجویز عسکبرداری پزشکی در حوزه بهداشت و درمان با ضرورت همراه  است.

   نماینده مردم فسا در  مجلس افزود: راهنمایی بالینی  در  حوزه پزشکی  و بهداشت ودرمان هنوز به طریق جامع عملیاتی نشده است و  ما  در این زمینه متاسفانه شاهدشکل گیری  رقابت های ناسالم در  خرید تجهیزات پزشکی در حوزه بهداشت ودرمان هستیم.

 وی ادامه داد: واردات تجهیزات پزشکی یکی از پرسودترین  تجارت ها  در  کشور  ما تلقی می شود  و از  همین رو  متاسفانه  با ایجاد انحصار در واردات تجهیزات پزشکی  شاهد شکل گیری رانت  و روابط ناسالم  در این حوزه بسیار کاربردی  هستیم.

سیستم نسخه نویسی در حوزه بهداشت طبق اصول علمی  و استاندارد نیست

 عضو هیئت  رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس دهم با بیان اینکه ایجاد رانت با متوقف نشدن انحصار در واردات تجهیزات پزشکی مشهود است یادآورشد: سیستم نسخه نویسی در حوزه بهداشت طبق اصول علمی و استاندارد نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha