چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 276968

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد، فرزندانی که از والدین با سن بالاتر متولد می‌شوند، رفتار بهتری داشته و پرخاشگری در آن‌ها کمتر است.

فرزندان والدین با سن بالاتر، آرام‌تر هستند

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد، فرزندانی که از والدین با سن بالاتر متولد می‌شوند، رفتار بهتری داشته و پرخاشگری در آن‌ها کمتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان هلندی برای این منظور اختلالات رفتاری مشترک بین بیش از ۳۲ هزار و ۸۰۰ کودک هلندی بین ۱۰ تا ۱۲ سال را که از والدین با سن بالا متولد شده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری «دیلی میل»،سن مادرها و پدرهای مورد مطالعه در این پژوهش به ترتیب بین ۱۶ تا ۴۸ و ۱۷ تا ۶۸ سال متغیر بود.

دورت بومسما از مولفان این پژوهش می‌گوید: «بخشی از دلیل این‌که فرزندان والدین سن بالا کمتر به مشکلاتی از قبیل پرخاشگری دچار می‌شوند، این است که این پدر و مادرها دارایی بیشتر و تحصیلات بالاتری دارند.

اما لازم به ذکر است که تحصیلات بالای والدین، به تنهایی سطح پایین اختلالات برون‌دار(externalising problems) در فرزندان‌شان را توضیح نمی‌دهد.»  

مطالعات پیشین نشان داده بود که احتمال بروز اوتیسم و شیزوفرنی در کودکان والدینی که در سنین بالا اقدام به بارداری می‌کنند، بیشتر است.

بنابر آماری که در ماه آوریل منتشر شد، تعداد مادرانی که پس از ۴۰ سالگی اقدام به بارداری می‌کنند در بیست سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

شرح کاملی از یافته‌های این مطالعه در مجله Child Development منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha