شهرام شعیبی گفت: آزاتیوپرین به کشور وارد شده است و هفته پیش در بازار توزیع شد.

داروی آزاتیوپرین در داروخانه‌ها توزیع شد/ واردات موجود نیاز ۳ ماه بازار را تامین می‌کند

سلامت نیوز:شهرام شعیبی گفت: آزاتیوپرین به کشور وارد شده است و هفته پیش در بازار توزیع شد.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، چندی پیش سیدموید علویان رئیس سابق شبکه هپاتیت کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد که با کمبود داروی حیاتی آزاتیوپرین رو به رو هستیم و قطع مصرف این دارو خطرات جانی برای بیماران دارد. این دارو هم تولید داخل و هم نوع وارداتی دارد. آزاتیوپرین به‌عنوان داروی کمکی برای جلوگیری از رد پیوند کلیه، کبد و لوزالمعده و همچنین درمان آرتریت، روماتوئید شدید و کولیت روده مصرف می‌شود.

سید موید علویان، استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در این باره گفت: آزاتیوپرین دارویی برای بیماران کبدی پیوندی کلیوی روماتیسمی و برخی بیماری‌های پوستی است. این دارو کمیاب نیست بلکه نایاب شده است. مریض‌ها برای دسترسی به این دارو مشکل دارند و وزارت بهداشت قول داده است که با واردات مشکل را حل کند.

بیشتر بخوانید: ۲ ماه است داروی «آزاتیوپرین» نایاب شده نه کمیاب/کمبود این دارو باعث خواهد شد بیماران جان خود را از دست بدهند

علویان در ادامه با اشاره به اینکه چه مدت زمانی است که این دارو در داروخانه‌ها موجود نیست اظهار کرد: ۲ ماه است که این دارو نایاب شده است. میزان مبتلایان به بیمار‌های کبدی در کشور بیش از ۱۰ هزار نفر است.

در همین رابطه این موضوع را از سخنگوی سازمان غذا و دارو پرسیدیم که شعیبی پاسخ داد: «داروی آزاتیوپرین در بازار توزیع شد» «آزاتیوپرین وارد شده نیاز ۳ ماه را تامین می‌کند»

شهرام شعیبی، سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره نایاب شدن داروی آزاتیوپرین گفت: آزاتیوپرین به کشور وارد شده است و هفته پیش در بازار توزیع شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که هنوز این دارو در داروخانه‌ها موجو نیست افزود: این دارو به عنوان شروع در داروخانه‌های خاص که یا مراکز پیوند هستند و یا اطراف مراکز پیوند هستند توزیع شده است.

شعیبی در ادامه افزود: این داروی بیماران کبدی به زودی در همه داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و تا ۳ ماه نیاز بازار را پاسخگو خواهد بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه بیان کرد: تا ۳ ماه آینده تمهیداتی جهت تولید داروی آزاتیوپرین در داخل و یا واردات فوریتی آن اندیشیده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • zahra ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    0 0
    اگه توزیع شده پس کو من الان مدتیم دنبال این دارو هستم تنها یه داروخانه پیداکردم اونم 30تا بیشترر نمیدن برا تهیه اش باید برم شهرستان دیگه این چ وضعیه ما چکار کنیم