دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 277186

برخی گیاهان علاوه بر خواص خوراکی، خاصیت درمانی هم دارند که می‌تواند با هزینه‌ای کم به حفظ سلامت بدن کمک کنند.

۸ خاصیت سیاه دانه که شما را سالم نگه می‌دارد

سلامت نیوز:برخی گیاهان علاوه بر خواص خوراکی، خاصیت درمانی هم دارند که می‌تواند با هزینه‌ای کم به حفظ سلامت بدن کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حفظ زیبایی و سلامت بدن با استفاده از دارو‌ها و محصولات گیاهی مفید و ارزان قیمت میسر می‌شود و نیازی به هزینه‌های سرسام آور برای حفظ سلامت و زیبایی بدن نیست. در ادامه به معرفی یکی از این محصولات گیاهی مفید یعنی روغن سیاه دانه و کاربرد‌هایی که برای بدن دارد،  اشاره می‌کنیم.

سیاه دانه علاوه بر اثرات دارویی  به عنوان ادویه یا مکمل‌های غذایی هم استفاده می‌شود؛  برای تأثیرگذاری بیشتر این گیاه بهتر است مصرف روزانه آن بین ۲۰۰ تا ۲ هزار میلی گرم در روز باشد تا عوارض احتمالی ناشی از زیاده‌روی در مصرف راه هم شاهد نباشیم.


مقابله با التهاب بدن

روغن سیاه دانه از هزاران سال پیش تاکنون خاصیت دارویی، غذایی و حتی آرایشی بهداشتی داشته است. امروزه بسیاری از مردم به جای مصرف آسپرین یا ایبوپروفن از این روغن برای جلوگیری از درد و التهاب استفاده می‌کنند همچنین این روغن از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند.

مقابله با آلرژی

در یک مطالعه تأثیر روغن سیاه دانه بر درمان واکنش‌های آلرژیک و تب یونجه بررسی شد و پس از ۶ هفته ۹ نفر از ۱۰ مورد مطالعه با کاهش سرفه، خارش و دیگر علائم آلرژیک مواجه شدند البته برای قطعیت یافتن این نتیجه،  به مطالعات بیشتری نیاز است.

درمان آکنه

از قرن‌ها پیش تاکنون برای درمان جوش صورت پسوریازیس و التهابات پوستی از روغن سیاه دانه استفاده می‌کردند. مطالعات نشان می‌دهند این روغن کارکردی مشابه داروهای شیمیایی درمان آکنه دارد.

مقابله با سرطان

روغن سیاه دانه برای درمان سرطان مؤثر است و مطالعه‌ای با این هدف روی موش‌ها انجام شد که نشان داد رشد سلول‌های سرطانی از طریق مصرف این گیاه کاهش می‌یابد.


مقابله با آسم

افراد آسمی در مواجهه با حملات آسم می‌توانند با استفاده از روغن سیاه دانه تنفس خود را بهبود ببخشند؛  محققان معتقدند این روغن می‌تواند به عنوان یک روش درمانی برای بیماران آسمی محسوب شود.

مفید برای عملکرد قلب

در بخش‌های مختلف دنیا از سیاه دانه برای بهبود عملکرد قلب، مقابله با پر فشاری خون، مقابله با دیابت و چاقی استفاده می‌شود؛ مصرف پودر سیاه دانه برای بهبود عملکرد اندام‌های ذکر شده و کلسترول در شرایط هوازی توصیه می‌شود.

مقابله با التهابات مفصلی

یکی از اختلالات خود ایمنی بدن ورم مفاصل است که به دنبال آن استخوان‌ها را هم درگیر می‌کند. یک مطالعه نشان داد مصرف هر روز روغن سیاه دانه به کاهش التهابات مفاصل کمک می‌کند.

باروری مردان

مطالعات نشان می‌دهد روغن سیاه دانه به باروری مردان کمک می‌کند البته مطالعات کلینیکی بیشتری باید انجام شود تا ساز و کار این درمان در آقایان نابارور مشخص شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Reza ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام علیکم خسته نباشید بسیار عالی است ممنونم