آیا استفاده از داروهای اسید معده می تواند خطر آلرژی را افزایش دهد؟

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۶:۰۹ - کد خبر: 277308
آیا استفاده از داروهای اسید معده می تواند خطر آلرژی را افزایش دهد؟

سلامت نیوز: تحقیقات جدید استفاده از داروهای تجویز شده برای اسید معده را با احتمال بیشتری برای ابتلا به آلرژی پس از آن مرتبط کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، نتایج این مطالعه اثبات نمی کنند که گیرنده های اسید معده در واقع باعث ایجاد آلرژی می شوند، با این حال، این یافته ها احتمال خطر آلرژی را افزایش می دهند.

تیمی از دانشگاه پزشکی وین در اتریش از داده های اپیدمیولوژیک برای تجزیه و تحلیل استفاده از داروهای ضد حساسیت به دنبال استفاده از داروهای تجویزی که باعث کاهش اسید معده می شوند استفاده کردند.

تجزیه و تحلیل ها نشان دادند که به دنبال تجویز داروهای مهار کننده اسید معده، استفاده از داروهای ضد حساسیت نسبت به سایر انواع دارو ها بیشتر است.

با توجه به یافته ها، افرادی که داروهای اسید معده مصرف می کردند، دو تا سه برابر بیشتر از داروهای ضد حساسیت استفاده می کردند.

پزشکان داروی اسید معده را برای درمان شرایط مختلف اسید معده، مانند بیماری ریفلاکس معده به دستگاه گوارش تجویز می کنند. این اتفاق هنگامی می افتد که اسید معده به عقب به داخل مری یا لوله ای که در طی آن غذا حرکت می کند، جریان یابد.

محققان خاطرنشان کردند که اسید معده برای هضم غذا بسیار حیاتی است. این اسید حاوی آنزیمهایی است که پروتئین ها را قبل از پردازش بیشتر تجزیه می کنند.

اسید معده همچنین دستگاه گوارش را از عفونت توسط باکتری ها و سایر عوامل ایجاد کننده بیماری محافظت می کند.

کاهش تولید اسید معده می تواند فرصت هایی را برای آلرژی ایجاد کند که مواد بدون چالش به داخل روده وارد شوند. چنین هجومی امکان تحریک یا بدتر شدن آلرژی را دارد.

محققان مصرف بیش از حد مهارکننده های اسید معده را هشدار می دهند. چرا که مصرف بیش از حد این داروها از هضم پروتئین جلوگیری می کنند، میکروبیوم موجود در دستگاه گوارش را تغییر داده و خطر بروز واکنش های آلرژیک را افزایش می دهند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
7.20403s, 20q