رئیس سازمان امور اجتماعی کشور برای حل مشکل ازدواج کشور پیشنهاد کرد تا هر سال ١٠٠٠ ازدواج به تعداد ازدواج‌های هر استان افزوده شود.

کاهش ٩ درصدی «ازدواج‌» طی دو سال اخیر/ شتاب در «طلاق» هم آرام گرفت

سلامت نیوز:رئیس سازمان امور اجتماعی کشور برای حل مشکل ازدواج کشور پیشنهاد کرد تا هر سال ١٠٠٠ ازدواج به تعداد ازدواج‌های هر استان افزوده شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تقی رستم وندی با بیان اینکه طی دو سال اخیر هرساله حدود ٩ درصد از میزان ازدواج‌های کشور کاسته شده است، گفت: افزایش حدود ١٠٠٠ ازدواج در هراستان این کاهش شدید را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه از سال‌های میانه دهه٧٠ موجی را در طلاق تجربه کردیم، اظهار کرد: طی دو دهه و تا سال ٩۵ رشد میزان طلاق در کشور را داشتیم اما طی ٢ تا ٣ اخیر به دلیل مداخلات مثبت از شتاب طلاق درکشور کاسته شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه باید با یک تحلیل راهبردی به حوزه وضعیت اجتماعی کشور نگاه کنیم تا در این حالت ارزش کار خیرین بیشتر درک شود، تصریح کرد: طی چهار دهه اخیر که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد به رغم دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ، شاهد مشکلات و چالش‌های بزرگی هم بوده‌ایم که در بسیاری از کشورها موجب فروپاشی اقتصادی اجتماعی و سیاسی شده است، این درحالیست که این راز و رمز در مورد کشور ما وجود دارد که چرا به رغم این مشکلات، به هم ریختگی ساختارها بعد از انقلاب، ٨ سال جنگ تحمیلی، ترورهای گسترده منافقین وتحریم‌های ظالمانه چرا جامعه ما همچنان مسحکم و پایدار است؟.


رستم وندی با اشاره به دلایلی که موجب استحکام و پایداری جامعه ایرانی با وجود مشکلات بسیار شده است، تصریح کرد: دلیل نخست مربوط به پایداری نهاد خانواده در کشور است. خانواده به عنوان دژ مستحکم و ستون‌ فقرات جامعه ایرانی محسوب می‌شود به همین دلیل و هر قیمتی شده باید این نهاد را در جامعه حفظ کنیم.
رییس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به این‌که برخی می‌خواهند بگویند به سبب طلاق در آستانه اضمحلال خانواده هستیم، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که چنین چیزی صحت ندارد. داده‌ها نشان می‌دهد که خانواده در جامعه ایرانی پایدار است اما باید هوشیار باشیم.
به گفته وی عامل دوم ثبات و پایداری جامعه ایرانی بعد از انقلاب اسلامی، دیانت مردم است و آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۹۵ درصد اعضای جامعه به خدا، معاد، روز قیامت و ... ایمان دارند.


وی با اشاره به این‌که عامل سوم ثبات جامعه ایرانی مربوط به ملیت است، ادامه داد: ایرانیان از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش به رغم تکثر قومی و زبانی و ... مثل قطعات یک موزاییک بزرگ در کنار هم زندگی کرده‌اند و این امتزاج قابل گسست نیست.


رییس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان این‌که عامل چهارم نیز مربوط به انقلاب اسلامی است، توضیح داد: انقلاب اسلامی موجب تحول و دگرگونی در فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان شد و در حال حاضر برای استمرار آن حاضر هستیم خون بدهیم.


وی با اشاره به تغییرات جامعه ایرانی گفت: جامعه ایرانی طی این سال‌ها از حالت روستایی به اکثریت شهری تغییر پیدا کرده است. همچنین این جامعه از دهه ۶۰ با انفجار جمعیتی به حدود ۱۸.۵ موالید طی این دهه رسیده که در حال حاضر این جمعیت نیازمند اشتغال و مسکن هستند. جامعه مذکور همچنین با گسترش ارتباطات تبدیل به جامعه‌ای اطلاعاتی شده است که نرخ بالای سواد را نیز تجربه کرده است.
به گفته رستم‌وندی تعداد جوانان آموزش دیده تحصیلات تکمیلی ۱۲۰ برابر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha