ما در اینجا جزئیاتی مربوط به انواع چین و چروک‌ها، آنچه می‌تواند باعث ایجاد آن‌ها شود و چگونگی کند نمودن روند بروز آن‌ها آورده و همچنین به دلیل اینکه چرا باید به این خطوط به عنوان یک زیبایی نگاه کنیم و نه یک نقص ظاهری، می‌پردازیم.

خطوط چهره‌تان چه می‌گویند؟

سلامت نیوز: ما در اینجا جزئیاتی مربوط به انواع چین و چروک‌ها، آنچه می‌تواند باعث ایجاد آن‌ها شود و چگونگی کند نمودن روند بروز آن‌ها آورده و همچنین به دلیل اینکه چرا باید به این خطوط به عنوان یک زیبایی نگاه کنیم و نه یک نقص ظاهری، می‌پردازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، ما زمان زیادی از زندگی خود را صرف از بین بردن خطوط روی پوستمان می‌کنیم، اما این چین و چروک‌ها می‌توانند جزئی از دارایی ما باشند.
ما سرم‌ها و کرم‌های پوستی را برای جلوگیری و یا رفع این چروک‌ها خریداری می‌کنیم، اما در نهایت پوستمان دارای تعدادی از این خطوط خواهد شد که می‌توان گفت برایمان مثل یک هدیه هستند. از طرفی این چروک‌ها، مانند خطوط خنده بر روی صورت و چروک‌های گوشه چشم (پنجه کلاغی)، می‌توانند زیبا به نظر برسند.

ما در اینجا جزئیاتی مربوط به انواع چین و چروک‌ها، آنچه می‌تواند باعث ایجاد آن‌ها شود و چگونگی کند نمودن روند بروز آن‌ها آورده و همچنین به دلیل اینکه چرا باید به این خطوط به عنوان یک زیبایی نگاه کنیم و نه یک نقص ظاهری، می‌پردازیم.

خطوط زندگی ما
برخی از ما در طول زندگی‌مان خطوطی به نام «خطوط یازده» را تجربه می‌کنیم. این خطوط عمودی طوری روی پیشانی ما جای می‌گیرند که همیشه به نظر می‌رسد در حال تفکر عمیق هستیم. در بعضی افراد دیگر ممکن است خطوط پنجه‌کلاغی برجسته‌تر به نظر برسند و نشان از یک زندگی سرشار از احساسات شدید به خصوص شادی داشته باشند.

خطوط دیگری که می‌توانند سر بربیاورند:
خطوط پیشانی: به صورت افقی در بالای منطقه T قرار می‌گیرند.
خطوط نگرانی: به صورت عدد یازده بین دو ابرو نمایان می‌شود.
خطوط بانی: خط افقی بین دو چشم بر روی پل بینی است.
پنجه کلاغی: در گوشه‌های بیرونی چشم‌ها مانند پرتو دیده می‌شوند.
خطوط خنده: خطوط پرانتزی که در اطراف لب فوقانی ایجاد می‌شوند.
خطوط لب: دریچه‌های عمودی را در اطراف محیط دهان تشکیل می‌شوند.   
خطوط ماریونت: گونه را به صورت عمودی قاب کنید و هرچه از آن بیرون می‌زند چین و چروک‌های غبغب را شامل می‌شود.

شیارها و تاخوردگی‌هایی که صورت ما را می‌آرایند شامل دو دسته پویا و ایستا هستند:

چروک‌های پویا:

بر اثر حرکات تکراری صورت شکل گسترش می‌یابند. به عنوان مثال، اگر لب خود را به طور مداوم غنچه کنید، ممکن است خطوط لب را تجربه نمایید.

چروک‌های ایستا:

این‌ها ناشی از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و نیروی جاذبه می‌باشند. چین و چروک‌هایی که با غبغب ایجاد می‌شوند، ایستا هستند.
چین و چروک‌های پویا با گذشت زمان می‌توانند به چین و چروک ایستا تبدیل شوند. به عنوان مثال، در میانسالی خطوط ظریف لبخند، زمانی که شکل اولیه گونه تغییر می‌کند و کمی افتاده‌تر می‌شود، عمیق‌تر خواهد شد.

آنچه چین و چروک‌ها درباره شما فاش می‌کنند
اگرچه می‌توانیم مشخص کنیم که چه چین و چروکی ممکن است ظاهر شود، همه ما قصد داریم داستان چروک را کمی متفاوت تغییر دهیم. مجموعه خطوط منحصر به فرد ما چیزی به بقیه جهان اطراف می‌گوید. بنابراین به جای اینکه آن‌ها را از بین ببریم باید ابتدا به آنچه می‌گویند فکر کنیم.
محققان مشغول مطالعه چگونگی ایجاد چین و چروک صورت بر روی درک افراد از ما بودند. بسته به انواع خطوطی که بر صورتتان نقش می‌بندد، برداشت دیگران از احساسی که چهره‌تان القا می‌کند متفاوت خواهد بود. یا اگر فردی بودید که احساستان را مخفی می‌کردید، شاید خطوط ریز و ظریف صورتتان احساستان را به دیگران نشان دهد.

پرتوهای UV و رادیکال‌های آزاد دیگر مانند آلودگی هوا باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن ما می‌شود که به نوبه خود می‌تواند چین و چروک‌ها را به همراه آورد

چین و چروک‌ها وضعیت کلی ما را نشان می‌دهند
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، حتی وقتی صورتمان در حال استراحت یا در وضعیت طبیعی است، هنوز هم عواطف ما را نشان می‌دهد و چین و چروک‌هایی که شکل می‌گیرند بخشی از چیزی هستند که احساس ما را فاش می‌کنند.
این امر به ویژه در مورد افراد دارای حالات مثبت صادق است. اگر شما برحسب عادت اغلب فردی بشّاش هستید، در نتیجه خطوط خنده بر صورتتان نقش می‌بندد و یا نتیجه خنده‌ها از لب‌ها به چشم‌هایتان رسیده و خطوط پنجه کلاغی را تشکیل می‌دهند.

آن‌ها می‌توانند حس تحقیر کردن دیگران را نشان دهند
درست همان‌طور که چهره‌های خنثی در برخی افراد ممکن است نشان‌دهنده مثبت بودن باشد، صورت آرام برخی دیگر ممکن است به ما عدم رضایت را نشان دهد. در سال‌های اخیر، عبارت RBF (چهره بد خنثی) روی کار آمد.
محققان در واقع پدیده RBF را که اکنون به عنوان یک اصطلاح علمی به کار می‌رود، از طریق فناوری که صدها نقطه در چهره را برای تعیین بیان عاطفی می‌خواند، مورد مطالعه قرار داده‌اند. این فناوری درصد بالایی از حالت تحقیر را در چهره این افراد نشان داد.
برخی از چین و چروک‌ها، مانند خطوط ماریونت، می‌توانند RBF را با ظاهر دهان افتاده برجسته کنند. خطوط لب، پیشانی و خطوط نگرانی نیز می‌تواند نارضایتی را نشان دهد. برای تعیین اینکه آیا RBF دارید یا خیر، می‌توانید آزمایش محققان را انجام دهید.

این خطوط می‌توانند صمیمیت و صداقت شما را نشان دهند
خطوط پنجه کلاغی نشان‌دهنده واقعی بودن احساسات شما برای دیگران هستند. چروک‌های چشمی که گاهی هنگام ابراز احساسات مثبت یا منفی ایجاد می‌کنیم، نشانگر دوشن نامیده می‌شود و به نحوه درک دیگران از شدت احساسات ما مرتبط است.
و از آنجا که چین و چروک‌ها می‌توانند عباراتی را که شما در طول عمر خود بیان کرده‌اید، نشان دهد، یک جفت خط پنجه کلاغی می‌تواند شما را اصیل‌تر جلوه دهد. همین مسئله در مورد خط بانی نیز صادق است، زیرا اغلب در هنگام لبخند واقعی یا هنگام غم، بینی‌مان چروک می‌شود.

چگونه این خطوط را رفع کنیم؟
خطوطی که در نهایت صورت شما را می‌آرایند، به عوامل مختلفی از جمله ژن و سبک زندگی بستگی دارد. ما نمی‌توانیم ژن‌ها یا اثر گرانش را با گذشت زمان تغییر دهیم، اما می‌توانیم تمام تلاش خود را برای خنثی کردن آسیب‌های پوستی انجام دهیم که می‌تواند منجر به چین و چروک زودتر یا برجسته‌تر شود.

1. محافظت و ترمیم
آن گوی روشن که هر روز در آسمان طلوع می‌کند یکی از اصلی‌ترین ویرانگرهای پوستی است، اما ما نمی‌توانیم زندگی خود را در تاریکی بگذرانیم. پس باید خود را با کرم ضد آفتاب حداقل با SPF 35 یا بالاتر مسلح کنیم و از لباس، کلاه و عینک آفتابی مناسب برای جلوگیری از آسیب اشعه ماوراءبنفش خورشید، استفاده نماییم.
به یاد داشته باشید قرار گرفتن در معرض آفتاب، باعث ایجاد و یا افزایش چین و چروک می‌شود. پرتوهای UV و رادیکال‌های آزاد دیگر مانند آلودگی هوا باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن ما می‌شود که به نوبه خود می‌تواند چین و چروک‌ها را به همراه آورد. ما می‌توانیم با استفاده از سرم آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C به مبارزه و حتی ترمیم آسیب‌های روزانه پوست کمک کنیم.

2. تا جایی که ممکن است، سبک زندگی مناسبی را انتخاب کنید
لازم نیست قسم بخورید که برای همیشه نوشیدنی‌های گازدار را کنار خواهید گذاشت و یا 12 ساعت خواب شبانه خواهید داشت در حالی که تکه‌های خیار روی پلکتان قرار دارد. اما با انتخاب‌های درست برای زندگی‌تان متوجه تغییرات پوستی خواهید شد. البته برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید باید منعطف بوده و جایی برای سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌های شما داشته باشد.

راه‌های کاهش چین و چروک در زندگی روزانه:
· غذای سالم بخورید
· از مشروبات الکلی اجتناب کنید
· مصرف شکر را کاهش دهید
· بدنتان را هیدراته نگه دارید
· سیگار نکشید
· ورزش کنید
· به میزان کافی استراحت نمایید
· استرس را کم کنید

3. محصولات را بر اساس وضعیت پوست خود انتخاب کنید
گاهی زندگی می‌تواند دشوار شود. گفتن اینکه باید خواب کافی داشت و استرس را کاهش داد، ساده‌تر از انجام آن است. داشتن یک بیماری مزمن و یا شرایط دیگر می‌تواند مانع ورزش کردن شود.
بعلاوه، یک رژیم غذایی پر از مواد مغذی، همیشه ساده‌ترین یا مقرون به صرفه‌ترین چیزی نیست که وجود دارد. به همین دلیل است که روی آوردن به چند محصول قدرتمند می‌تواند کمک‌کننده باشد.
هنوز هیچ نشانه‌ای از چین و چروک نیست؟ روغن رزهیپ یا میوه گل رز، یک ماده چندمنظوره در محافظت روزانه پوست شما است و به عنوان یک مرطوب کننده، روشن کننده، آنتی‌اکسیدان، تقویت کننده کلاژن و سایر موارد مفید است.
با افزایش سن، کمی احساس خشکی پوست دارید؟ هیالورونیک اسید، خاصیت تقویت انعطاف‌پذیری و مرطوب‌کنندگی دارد و دوست پوست شماست که آن را پرحجم می‌کند.
احساس می‌کنید پوستتان در حال چروکیدگی است؟ رتینوئیدها و سرم‌های ویتامین C مبارزانی قوی علیه چین و چروک‌ها هستند. این دو قبل از بروز چین‌ها با آن‌ها مبارزه می‌کنند، و خطوط ریز و حلقه‌های دور چشم را کاهش می‌دهند. به دنبال محصولاتی باشید که این دو عنصر را با هم دارا باشد.
مرطوب‌کننده را فراموش نکنید: محصولات حاوی کره شی، یک سلاح از بین برنده چین و چروک هستند. خاصیت تسکین دهندگی و هموارسازی پوست در این کره، آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو را ترمیم کرده و مانع ظهور چروک‌های جدید می‌شود.

4. عاداتی که موجب بروز چروک پوستی می‌شوند را تعدیل کنید
توجه به برخی از حرکات ایجادکننده چین و چروک و ایجاد تغییرات می‌تواند به شما در حفظ صافی پوست کمک کند.
تلاش‌هایی برای محافظت از پوست:
· با صورت روی بالش نخوابید
· از مالیدن چشم‌هایتان خودداری کنید. اگر به علت آلرژی یا به هر دلیل دیگر دچار خارش چشم هستید، برای درمان به پزشک مراجعه کنید.
· برای استراحت، دستتان را زیر چانه، گونه و یا روی پیشانی نگذارید.
· از کج کردن و شیاردار کردن ابرو بپرهیزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha