چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 278014

کلیه های شما یک عملکرد مهم در بدن دارند؛ آنها خون را تصفیه کرده و هر گونه نمک و سموم اضافی را از بدن خارج می کنند.

سالم ترین توصیه ها برای دور کردن کلیه ها از سموم

سلامت نیوز:کلیه های شما یک عملکرد مهم در بدن دارند؛ آنها خون را تصفیه کرده و هر گونه نمک و سموم اضافی را از بدن خارج می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،با این حال، کاهش کیفیت سبک زندگی باعث افزایش سطح کراتینین در کلیه ها شده و عملکرد آنها مختل می شود. در این حالت فیلتراسیون خون نیز کند می گردد و شما احساس خستگی مداوم و بیماری خواهید کرد. تورم در پاها به ویژه در اطراف مچ پا، خارش در سراسر بدن، ادرار مکرر، از دست دادن اشتها، استفراغ و سرگیجه، خواب رفتن دست و پا و ... از دیگر علائم اختلال در عملکرد کلیه ها هستند.


با این حال گام های ساده ای برای پاکسازی و سم زدایی کلیه ها پیشنهاد شده اند:


آب گازدار: این نوشیدنی به کنترل و تنظیم اسیدیته خون کمک می کند. هنگامی که مشکلات کلیوی دارید، طبیعی است از آنچه که به اسیدوز کلیوی معروف است، رنج ببرید. افزایش اسیدیته باعث تغییر عملکرد کلیه می شود. این در حالی است که نوشیدن آب گازدار باعث حفظ تعادلpHبرای جلوگیری از اسیدوز می شود و در ضمن از تشکیل سنگ کلیه نیز جلوگیری می کند.


نوشیدن سرکه سیب: اسید موجود در این نوع سرکه باعث بهبود فرایند هضم و کمک به سم زدایی از کبد نیز می شود. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را بعد از وعده اصلی غذا، با یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را بنوشید.


ریحان: یک درمان عالی برای جلوگیری از سنگ کلیه است. شما می توانید چای را با استفاده از 5 برگ ریحان و یک قاشق غذا خوری عسل بنوشید.

زنجبیل: ریشه زنجبیل یکی از بهترین گزینه های گیاهی برای درمان مشکلات جسمی از جمله التهاب، درد و عفونت ها است. مصرف این گیاه همچنین سموم کبد و کلیه ها را از بین برده و عملکرد آنها را بهبود می بخشد.


هندوانه: این میوه یک نوع داروی طبیعی برای کلیه هاست اما چرا؟ از آنجا که هندوانه آب زیادی دارد، به پاک سازی سموم از بافت ها و جریان خون کمک می کند.

روغن زیتون: این نوع روغن غنی از اسید اولئیک است که خواص ضد التهابی دارد. همچنین سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع برای حفظ سلامت کلیه ها است. در صبح یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با چند قطره آب لیمو میل کنید تا گام بزرگی علیه تشکیل سنگ کلیه ها برداشته باشید.

منبع:steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha