دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی بزرگداشت قربانیان اعمال خشونت آمیز مبتنی برعقیده و مذهب، 22 اوت 2019 برابر با 31 مرداد 1398 از جهانیان خواست به تفاوت ها احترام بگذارند و همزیستی مسالمت آمیزرا تقویت کنند.

فراخوان گوترش برای احترام به تفاوت ها و تقویت همزیستی مسالمت آمیز

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی بزرگداشت قربانیان اعمال خشونت آمیز مبتنی برعقیده و مذهب، 22 اوت 2019 برابر با 31 مرداد 1398 از جهانیان خواست به تفاوت ها احترام بگذارند و همزیستی مسالمت آمیزرا تقویت کنند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
در طول چند ماه گذشته، شاهد شمار فزاینده ای از حملات  به اشخاص و گروه هایی بوده ایم که به دلیل عقیده و باوری که دارند هدف قرار گرفته اند. یهودیان در کنیسه ها کشته شدند، سنگ قبور آنان به وسیله ترسیم صلیب شکسته مخدوش شد، مسلمانان در مساجد هدف گلوله قرا گرفتند و اماکن مذهبی آنان تخریب شد، مسیحیان هنگام عبادت کشته شدند و کلیساهای آنان به آتش کشیده شد.
در بسیاری از حملات، مانند آنچه در نیوزلند، سریلانکا و ایالات متحده اتفاق افتاد، به طور مشخص عبادتگاه ها هدف قرار گرفتند. در تعداد زیادی از درگیری ها پیرامون جهان، از سوریه تا جمهوری آفریقا مرکزی، تمامی جوامع به دلیل عقیده خود مورد حمله قرار گرفتند.  
تمام مذاهب بزرگ جهان از بردباری و همزیستی در روحیه مشترک بشری حمایت می کنند. باید در مقابل کسانی ایستادگی کنیم که با بدخواهی و به دروغ از مذهب به عنوان وسیله ای برای ایجاد تصورات اشتباه، تفرقه افکنی و گسترش ترس و نفرت استفاده می کنند. شکوه و توانایی در گوناگونی نهفته است و هرگزتنوع تهدید نیست.
ما امروز، نخستین روز بین المللی بزرگداشت قربانیان اعمال خشونت مبتنی برعقیده و مذهب را گرامی می داریم. در این روز، حمایت ناگسستنی خود را از قربانیان اعمال خشونت مبتنی بر مذهب و عقیده اعلام می داریم. این حمایت را از طریق انجام آنچه در توان ما  برای جلوگیری از چنین حملاتی است و مطالبه پاسخگویی افراد مسئول چنین حملاتی نشان می دهیم.
سازمان ملل متحد در حال طراحی اقداماتی در قالب دو ابتکار عمل است : نخستین از این نوع، راهبرد و برنامه اقدام علیه نفرت پراکنی و دوم برنامه اقدام برای محافظت از اماکن مذهبی است. بهترین روش برای غلبه بر خشونت مبتنی بر عقیده و مذهب متحد ساختن صدای ما برای ارزش ها، مقابله با پیام های نفرت به وسیله پیام صلح، پذیرش تفاوت ها و محافظت از حقوق بشر است. دنیا باید به سوی محکوم نمودن یهودی ستیزی، نفرت از مسلمانان، اذیت و آزار مسیحیان و سایر گروه های دینی، و تمام اشکال نژادپرستی، بیگانه ستیزی، تبعیض و تهییج خشونت حرکت کند. به عنوان عضوی از خانواده بشری، باید به پرورش درک مشترک کمک کنیم. همگی وظیفه داریم که مراقب یکدیگر باشیم، به تفاوت ها احترام بگذاریم و همزیستی مسالمت آمیزرا تقویت کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha