سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 278303

آیا می دانید کبد بزرگ ترین پالایشگاه، هم دربدن وهم درتمام دنیاست زیرا در پالایشگاه های عادی در نهایت ۱۰۰ تا ۲۰۰ ماده تولید می شود اما در کبد ۱۰ هزار ماده تولیدی داریم بنابراین کارکبد بسیار سنگین تر از پالایشگاه ها ست.

درمان کبد چرب با 4 گیاه دارویی

سلامت نیوز:آیا می دانید  کبد بزرگ ترین پالایشگاه، هم دربدن وهم درتمام دنیاست زیرا در پالایشگاه های عادی در نهایت ۱۰۰ تا ۲۰۰ ماده تولید می شود اما در کبد ۱۰ هزار ماده تولیدی داریم بنابراین کارکبد بسیار سنگین تر از پالایشگاه ها ست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، زمانی که غذا می خوریم ، افزون بر ترکیب های  ارزشمند ، یک مقدار مواد زاید هم ایجاد می شود. مواد زاید  سمی ازغذاهای سنتتیک و شیمیایی بسیار بیشتر تولید می شود به ویژه اگر رژیم غذایی ناسالم هم داشته باشیم بنابراین امروزه که افراد از غذاهای سنتتیک و مواد شیمیایی بیشتری استفاده می کنند، سموم بیشتری هم در کبدشان تولید می شود.

از این رو، افراد زیادی از کبد ناکارآمد و چرب رنج می برند. برای این که تاثیر سموم کبدی کمتر شود و از بین برود، بهتر است افزون بر مصرف غذاهای سالم از برخی گیاهان دارویی هم استفاده کنید.


مداومت در مصرف این گیاهان می تواند به خنثی سازی سموم کبدی و سلامت آن کمک کند زیرا کبد هرروز با سموم مختلفی درگیر است. از جمله پرکاربردترین گیاهان دارویی  که در دسترس همه است می توان موارد زیر را نام برد:
 
 زردچوبه
یکی از مواد غذایی برای پاک سازی کبد زردچوبه است. زردچوبه را می توان در تمام طول عمر و در تمام روزها استفاده کرد.
نتایج تحقیقی که انجام و در آوریل ۲۰۱۱ در  مجله علمی غذا، منتشر شد؛ نشان می دهد؛ مصرف  زردچوبه به جلوگیری از افزایش میزان کلسترول در خون کمک می‌کند. همچنین با تنظیم آنزیم‌های مسئول متابولیسم چربی، خطر بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد.
 
 
 
کاسنی
مقالات زیادی درباره گیاه کاسنی وجود دارد که تاثیر مثبت آن را روی کبد به اثبات رسانده اند. این گیاه به عنوان محافظ بسیار خوب کبد شناخته می شود.
مصرف عرق کاسنی موجب کاهش میزان کلسترول خون می‌شود و به پاک سازی کبد و بدن از سموم و مواد زاید کمک می‌کند.

عرق کاسنی موجب دفع آسان‌تر صفرا از بدن می شود، زردی را می‌زداید و به طور کلی کبد را سبک می‌کند. هر چه این عرق تلخ‌تر باشد فایده آن بیشتر است و در التیام امراض کبدی موثرتر عمل می‌کند. عرق کاسنی نقش به‌سزایی در تولید و ترمیم سلول‌های کبدی ایفا می‌کند ومنبعی سرشار از ویتامین C و از بین برنده بیماری‌های مزمن کبدی است.
 
 
شاه تره و خارمریم
شاه تره و خار مریم هم گیاهان مفید دیگری هستند که مصرف آن ها برای کبد مفید است. هرچه فرد میوه و سبزی بیشتری مصرف کند، کبد سالم تری دارد زیرا همه گیاهان ترکیبات مفیدی برای سم زدایی دارند . البته قدرت همه گیاهان برای پاک سازی کبد از سموم یکسان نیست و چهار گیاهی که به آن ها اشاره شد، جزو قوی ترین پاک کننده های کبدی هستند. از این رو، امروزه بیش از ۱۰۰ کارخانه داروسازی در دنیااز این گیاهان، دارو تهیه می کنند.


مصرف این گیاهان برای پیشگیری مناسب است همچنین اگر کبد درگیر شود می توانند تسکین بخش و درمان  کننده باشند.
(درباره میزان و نحوه مصرف هر کدام با پزشک خود مشورت کنید.)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha