سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 278682

گزنه یکی از گیاهانی است که خواص زیادی دارد، یکی از این خواص اهمیت مصرف آنها برای موهاست که در ادامه به مهم ترین خواص گزنه اشاره می شود.

مراقبت از موها با گزنه + گزنه را چطور مصرف کنیم؟

سلامت نیوز: گزنه یکی از گیاهانی است که خواص زیادی دارد، یکی از این خواص اهمیت مصرف آنها برای موهاست که در ادامه به مهم ترین خواص گزنه اشاره می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، گیاه گزنه با نام علمی ( Urtica) از تیره گزنه‌ایان، راسته گل سرخ سانان است. مواد مغذی که در این گیاه وجود دارد شامل  ویتامین‌های A, B,D,K و ویتامین‌های آهن، پتاسیم، منگنز، کلسیم، منیزیم، فسفر، سلیسیوم، سدیم، مقدار زیادی اسیدهای آمینه، کالری و چربی است. بانوان عزیز می‌توانند از این گیاه برای سلامت مو و پوست خود و خانواده خود استفاده و تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنند.

 چند مورد از مزایای گزنه را برای شما بازگو می‌کنیم:

    ضد ریزش مو، درخشان کننده مو و عامل رشد مجدد موها

    درمان خشکی مو، موخوره، شوره سر و کاهش خارش پوست سر

    درمان پوست‌های چرب، آکنه، جوش و اگزما

    مناسب برای درمان کم خونی، افزایش گلبول‌های قرمز و انعقاد خون

    افزایش شیردهی در زنان

    مناسب برای قاعدگی، تنظیم هورمون های زنانه و درمان کیست تخمدان

    افزایش سلامت بانوان و پیشگیری از پوکی استخوان


 خطرات مصرف گیاه گزنه

 استفاده بیش از حد مجاز ممکن است برای روده‌ها و کلیه‌ها مضر باشد و باعث افزایش فشار خون و کم آبی در بدن و همچنین بند آمدن ادرار ‌شود.


چه کسانی نباید گزنه بخورند؟

 زنان باردار و کودکان از مصرف آن خودداری کنند.


 روش‌های مصرف گزنه

به صورت دم کرده

مقدار ۴۰ گرم برگ گزنه را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. مقدار مصرف آن سه فنجان در روز بعد از غذاست.


جوشانده گزنه

مقدار ۳۰ گرم گزنه را در یک لیتر آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بجوشانید. این جوشانده برای تصفیه خون مفید است. مقدار مصرف آن یک فنجان بین یک وعده غذایی در روز است.


روغن گزنه

برگ‌های گزنه را داخل شیشه و روی آن روغن زیتون می‌ریزیم و برای سه هفته آن‌را در جایی خنک و سایه قرار می دهیم و هر چند وقت یک بار شیشه را تکان می دهیم. بعد از گذشت مدت ذکر شده، روغن را صاف و در جایی تاریک و خنک نگهداری می کنیم. مدت زمان مصرف این روغن یک سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی رفعتی ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    0 0
    گزنه معجزه طبیعت است و همانند سیاه دانه میتواند موجب درمان بسیاری از بیماریها بخصوص بیماریهای تنفسی گردد. باید خدا را فراوان شکر کنیم به همین خاطر.