وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه سلامت مردم را فدای صرفه‌جویی ارزی و ریالی نمی‌کنیم، گفت: به رییس سازمان غذا و دارو دستور داده‌ام که انجمن‌های علمی پزشکی را دعوت کند و انجمن‌هایی که نسبت به کیفیت داروهای تولیدی در کشور انتقاد و مستنداتی دارند، ارائه کنند. سلامت مردم، شوخی‌بردار نیست.

سلامت مردم را قربانی صرفه‌جویی ارزی و ریالی نخواهیم کرد

سلامت نیوز: وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه سلامت مردم را فدای صرفه‌جویی ارزی و ریالی نمی‌کنیم، گفت: به رییس سازمان غذا و دارو دستور داده‌ام که انجمن‌های علمی پزشکی را دعوت کند و انجمن‌هایی که نسبت به کیفیت داروهای تولیدی در کشور انتقاد و مستنداتی دارند، ارائه کنند. سلامت مردم، شوخی‌بردار نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان با اعلام این مطلب اظهارکرد: از ماه‌های پایانی سال گذشته گام‌هایی در جهت سالم سازی عرضه، توزیع، تولید و واردات دارو در وزارت بهداشت برداشته‌ایم و در حال حاضر با تکمیل نقاط ضعف سامانه «تی تک»، برکناری افراد ناسالم در نظام دارویی و به‌کارگیری پاکیزه‌ترین مدیران در حوزه دارویی به‌سوی شفافیت بیشتر حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از واردات داروهای برند که تولید داخلی را لگدمال می‌کنند، جلوگیری کرده‌ایم و رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما باید کمک کنند که گرفتار غوغاسالاری های واردات داروهای برند نشویم و کمبود داروهای برند که با ۵ تا ۱۰ برابر قیمت داخلی وارد می‌شود را در ذهن مردم برجسته نکنند.

وزیر بهداشت افزود: از همکاران پزشکمان خواسته‌ایم که داروهای برند که چندین شرکت داخلی آن‌ها را تولید می‌کنند، تجویز نکنند تا مردم دچار سردرگمی و آوارگی در داروخانه‌ها نشوند و به هیچ عنوان، اجازه واردات داروهای دارای مشابه داخلی را نخواهیم داد.

 وی با اشاره به ارتقای استانداردهای داخلی داروهای تولیدی در کشور گفت: سلامت مردم را قربانی صرفه‌جویی ارزی و ریالی نخواهیم کرد و به رییس سازمان غذا و دارو دستور داده‌ام که انجمن‌های علمی پزشکی را دعوت کنند و انجمن‌هایی که نسبت به کیفیت داروهای تولیدی در کشور انتقاد و مستنداتی دارند، ارائه کنند چون سلامت مردم، شوخی‌بردار نیست و همانگونه که به واردات رانت نمی‌دهیم به تولید داخلی هم رانت نخواهیم داد و بنده وزیر بهداشت هستم و سلامت مردم، یک اصل مهم و اساسی برای ما است.

نمکی خاطرنشان کرد: اگر به بهانه واهی حمایت از سلامت مردم، درها را به روی وارد کنندگان داروهای برند خارجی باز کنیم، هیچ گاه صنعت دارویی پویا نخواهیم داشت و به همین دلیل باید استانداردهای تولید داروهای داخلی را ارتقا دهیم و نباید اجازه دهیم که با شعار حمایت از سلامت، به ناسالمی در تجارت دارو در کشور دامن زده شود.

 وزیر بهداشت تاکید کرد: علیرغم تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و متحدان آن در جهان، کمبود داروهای اساسی در کشور حداقل یک سوم میزان کمبود دارو در مدت مشابه سال گذشته است و کمبود داروهای اساسی در کشور به مراتب کمتر از قبل است. خوشبختانه مواد اولیه صنایع دارویی کشور تا پایان سال تهیه می‌شود و صنعت دارویی، یکی از صنایعی خواهد بود که هرگز شاهد تعطیلی آن نخواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha