شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 279547

متخصص زنان و زایمان با اشاره به بیماری آدنومیوز، گفت: این بیماری معمولاً در انتهای سن باروری و در سنین 45 تا 50 سالگی ایجاد می‌شود و درد موقع قاعدگی و در زیر شکم از عوارض ایجاد آن بوده، اما بیماری خطرناکی نیست.

بیماری «آدنومیوز» در زنان چیست؟

سلامت نیوز:متخصص زنان و زایمان با اشاره به بیماری آدنومیوز، گفت: این بیماری معمولاً در انتهای سن باروری و در سنین 45 تا 50 سالگی ایجاد می‌شود و درد موقع قاعدگی و در زیر شکم از عوارض ایجاد آن بوده، اما بیماری خطرناکی نیست.


به گزارش سلبامت نیوز به نقل از فارس،مریم کاشانیان، متخصص زنان و زایمان ، درباره بیماری «آندومیوز در زنان»، اظهار داشت: در این بیماری بافت داخلی رحم در بافت عضلانی رحم فرو می‌رود و در آنجا رشد می‌کند؛ در نتیجه خون ریزی‌های قاعدگی را زیاد کرده و ایجاد درد و مشکل می‌کند.


وی ادامه داد: برخلاف آندومتریوز که در خانم‌های جوان دیده می‌شود، آدنومیوز معمولاً در انتهای سن باروری و در سنین 45 تا 50 سالگی ایجاد می‌شود.
این متخصص زنان بیان داشت: درد موقع قاعدگی و در زیر شکم و درد موقع مقاربت از عوارض ایجاد آن است؛البته این حالت بعد از یائسگی خوب می‌شود و مشکل ایجاد نمی‌کند و بیماری خطرناکی نیست.


کاشانیان یاد آورشد: ممکن است گاهی اوقات به ندرت به درمان  جواب ندهد؛ مثلاًخون ریزی و درد شدید داشته باشد و ناچار شویم از درمان‌های جدید تری استفاده کنیم که یا یائسگی کاذب برای خانم ایجاد می‌کند یا اینکه باید رحم فرد را در بیاوریم.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ایجاد چنین بیماری موجب نازایی در فرد نمی‌شود؟»، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه در انتهای سن بارداری  اتفاق می‌افتد و چنین افرادی در سنین 45 تا 50 سالگی قرار دارند، مشکل ساز نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha