انتخاب معاون درمان نه تنها حکایت حال و روز این سازمان را در دو سال آتی مشخص خواهد کرد، بلکه حال و روز جامعه درمانی کشور را نیز عیان خواهد کرد.

انتخاب معاون درمان تامین اجتماعی برای جلب رضایت سیاسیون یا انتخابی آگاهانه؟

سلامت نیوز-*مهدی اسفندیار: انتخاب معاون درمان نه تنها حکایت حال و روز این سازمان را در دو سال آتی مشخص خواهد کرد، بلکه حال و روز جامعه درمانی کشور را نیز عیان خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، گویند که دو سیاهپوست و یک سفید پوست عازم سفر شدند تا غول چراغ جادو را بیابند و آرزوهای خود را برآورده کنند، بعد از سال ها مرارت در بیابانی غول چراغ جادو را یافتند.

غول چراغ از آنها خواست که فورا آرزوهای خود را بگویند و در نظر داشته باشند که فقط یکبار می توانند آرزو کنند،  سیاهپوست اولی درخواست کرد که سفید پوست شود و غول چراغ آن را برآورده کرد و سیاهپوست دومی همین درخواست را تکرار کرد و آرزوی او نیز محقق شد و چون رسید به سفید پوست، مرد سفید پوست که هیچ آرزویی را تمرین نکرده بود، کمی پس سرش را خاراند و با شوخی و کرر کرر خنده گفت: آرزو دارم این دونفر مجددا سیاهپوست شوند....و به این شکل این دو هم سیاهپوست شدند و.‌. نقطه سر خط.

هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی سالاری خوب دریافت که تا بخش بیمه ای درآمد وصول نکند امکان هیچ موفقیتی نیست، معاون بیمه ای و انتصابات اخیرش در بخش بیمه ای قابل تقدیر است و حساب شده، در بخش اداری و مالی فعلا قابل قضاوت نیست و اما در بخش درمان که حکایت مرد سفید پوست داستان ماست، اگر رویکرد اقتصادی و فردی متناسب با رویکرد افزایش اثربخشی هزینه ها انتخاب نشود، شک نباید کرد که تمام آرزوهای سالاری به باد خواهد اینجا یک انتخاب ساده است، و انتخاب بین دو راه:

_جلب رضایت سیاسیون و تشکل ها و فرو رفتن در باتلاق هزینه ها
_ایستادگی و انتخابی آگاهانه و توانمند برای کنترل هزینه ها

باید به انتظار نشست، آیا سالاری تصمیم می گیرد آرزوهایش را به باد دهد و آنچه در بیمه کاشت در درمان تباه کند؟! انتخاب معاون درمان نه تنها حکایت حال و روز این سازمان را در دو سال آتی مشخص خواهد کرد، بلکه حال و روز جامعه درمانی کشور را نیز عیان خواهد کرد، پیش تر کارشناسان در مورد رویکرد مخرب تخصص سالاری هشدار داده بودند،هشداری که تنها با به گل نشستن بیمه ها برای مسئولین کشور قابل لمس گردیده است. اگر جای سالاری بودم موسسه عالی پژوهش را مامور می کردم همین فردا صاحب نظران را جمع کند و با تعهد عدد مشخص ریالی از کاهش هزینه های ناشی از خدمات القایی معاونت درمان را در کمیته ای از صاحب نظران در موضوع خدمات القایی با مصاحبه از میان گزینه های مختلف انتخاب کنند، اینجا تفویض اختیار شجاعانه و نجات بخش سازمان و ارتقا دهنده عیار مدیریت حرفه ای شخص سالاری خواهد بود، چه آنکه این نوع از انتخاب نمی تواند مورد اعتراض احدی و جریانی شود؛ آقای سالاری یادتان نرود نه بنده پژوهشگر بلکه استاد اکبری ساری در حضورتان گفتند حدود ۴۰ درصد از هزینه های شما القایی است.

*پژوهشگر حوزه ی سلامت و کارشناس مجری رادیو سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha