شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 279580

ماسک های شیمیایی بسیاری برای از بین بردن چین و چروک صورت تان وجود دارد که ممکن است مضراتی هم برای پوست صورت تان داشته باشد. اما در این مقاله به شما یک ماسک طبیعی برای از بین بردن چین و چروک صورت تان معرفی می کنیم.

با خیار و آلوئه ورا یک ماسک ضد چروک درست کنید

سلامت نیوز:  ماسک های شیمیایی بسیاری برای از بین بردن چین و چروک صورت تان وجود دارد که ممکن است مضراتی هم برای پوست صورت تان داشته باشد. اما در این مقاله به شما یک ماسک طبیعی برای از بین بردن چین و چروک صورت تان معرفی می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر سلام، ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک شامل خیار و آلوئه ورا، آب لیمو و آب است. آلوئه ورا یک عنصر اساسی برای به تعویق انداختن پیری پوست است. ماسک خیار یک ماسک مغذی و مرطوب کننده بسیار عالی برای جلوگیری از پیری پوست است. با توجه به مواد تشکیل دهنده، این ماسک برای پوستهای مستعد آکنه و  آفتاب سوخته بسیار مفید است.
 خیار حاوی سیلیس ماده معدنی کمیاب است که خاصیت جوان کنندگی  پوست را دارد. علاوه بر این، منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر  است که  به روشنی، درخشانی و جوان تر کردن پوست کمک میکند.
برای کاهش گودی های سیاه زیر چشم، هم بسیار عالی است. ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک شامل خیار و آلوئه ورا، آب لیمو و آب  است. آلوئه ورا یک عنصر اساسی برای به تعویق انداختن پیری  پوست است. همچنین، تسکین دهنده و مرطوب کننده خوب برای درمان آکنه و آفتاب سوختگی است. آسیبهای ناشی از خورشید  از دلایل مهم  پیری پوست است.
آب لیمو و آب چون دارای آنتی اکسیدان هستند پوست را بطور باور نکردنی سفت میکنند. به علاوه، لکه ها را محو و حتی لکه های پیری را هم از بین می برند و یا به حداقل می رسانند ، و در نتیجه پوست را جوان می کند. بوی فوق العاده گلاب نیز  اثر آرام بخش  دارد و در نتیجه  استرس را کاهش می دهد. همانطوری که میدانیم استرس یکی از عوامل تاثیر گذار در بیماریهای پوستی است.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک ضد چروک آلوئه ورا و خیار

خیار : نصف عدد
ژل آلوئه ورا
لیمو
گلاب
کاسه
چاقو
مخلوط کن
قاشق های اندازه گیری

طرز تهیه ماسک ضد چروک آلوئه ورا و خیار

    پوست نیمی از یک خیار را بگیرید
    آن را خرد کنید
    در مخلوط کن بریزید
     2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا تازه بریزید
    1/2 قاشق چای خوری آب لیمو تازه بریزید
    1/2 قاشق چای خوری آب گل رز بریزید
    برای چند دقیقه مخلوط کن را روشن کنید

شیوه استفاده این ماسک چگونه است؟

صورت و گردن خود را، شسته و خشک کنید این ماسک زیبایی را بر روی صورت و گردن با کاردک های مخصوص بمالید. بگذارید روی صورت تان در حدود 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشوئید این کار را دوبار در هفته انجام دهید

توجه : این ماسک صورت برای پوستهای خیلی حساس مناسب نیست.

نکات مهم :
_ به جای استفاده از مخلوط کن،می توانید از چنگال  برای له کردن تکه های خیار استفاده کنید.
_ برای ژل آلوئه ورا بهتر است از برگهای طبیعی آن استفاده کنید.
_ اضافه کردن یک قاشق چای خوری از عسل ارگانیک در این دستور پوست را مرطوب تر میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha