متخصصان انگلیسی در یک مطالعه جدید مدعی شدند برخی از انواع کرم‌های روشن‌کننده پوست که حاوی هیدروکینون هستند می‌توانند مانند مواد رنگبر عمل کنند و از همین رو باید از مصرف هر نوع از این کرم‌ها اجتناب کرد.

هشدار متخصصان انگلیسی درباره برخی کرم‌های روشن‌کننده

سلامت نیوز:متخصصان انگلیسی در یک مطالعه جدید مدعی شدند برخی از انواع کرم‌های روشن‌کننده پوست که حاوی هیدروکینون هستند می‌توانند مانند مواد رنگبر عمل کنند و از همین رو باید از مصرف هر نوع از این کرم‌ها اجتناب کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به تازگی مأموران استانداردهای تجاری انگلیس عرضه کرِم‌های روشن‌کننده از چندین برندِ شناخته شده در این کشور را توقیف کرده‌اند.


بسیاری از این کرم‌ها حاوی مواد سفیدکننده "هیدروکینون" هستند و این کرم‌ها حتی می‌توانند حاوی جیوه نیز باشند.
بنیاد پوست انگلیس اعلام کرده است که افراد در صورت داشتن هر گونه نگرانی از پوست خود باید با پزشک متخصص مشورت کنند.
انجمن دولت‌های محلی انگلیس که این هشدارها را صادر کرده، اعلام کرده است که این محصولات سمی و غیرقانونی در حال حاضر در حال فروش توسط خرده‌فروشان و فروش به صورت آنلاین بوده و با توجه به این که همیشه همه ترکیبات سازنده این کرم‌ها به درستی اعلام نمی‌شود، می‌توانند سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر بیاندازند.


هیدروکینون که انجمن دولت‌های محلی انگلیس آن را "معادل بیولوژیکی رنگبرها" دانسته است، می‌تواند لایه فوقانی پوست را از بین ببرد، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد و حتی باعث آسیب‌های کبدی و کلیوی شود. جیوه نیز می‌تواند مشکلات بهداشتی مشابهی را ایجاد کند. 
کرم‌های حاوی هیدروکینون، استروئیدها یا جیوه مگر در صورت تجویز پزشک به دلیل عوارض جانبی احتمالی آن‌ها در انگلیس ممنوع هستند. از همین‌ رو به تازگی انگلیس با توقیف بسیاری از این کرم‌ها در سراسر کشور با فروشنده‌های آن‌ها نیز برخورد کرده است.


یکی از متخصصان در این ارتباط اظهار داشته که بسیاری از این کرم‌های پوستیِ تجاری حاوی مواد ممنوعه بسیار خطرناک بوده و می‌توانند به سلامت افراد آسیب جدی وارد کنند، جای سوختگی دائمی را روی پوست افراد بر جای بگذارند و حتی منجر به مرگ آن‌ها شوند، از همین رو استفاده از هر نوع از این محصولات با هر قیمت و کیفیتی باید ممنوع شود.


این متخصص هشدار داده که مصرف کنندگان باید همیشه مواد تشکیل دهنده کرم‌های پوستی خود را بررسی کنند و نسبت به قیمت‌های بسیار کمی که احتمالاً نشان دهنده تقلبی بودن و مضر بودن محصول است، مشکوک باشند و هرگز از محصولات حاوی هیدروکینون استفاده نکنند. در صورتی که مواد تشکیل دهنده محصولی روی آن درج نشده بود نیز از استفاده از آن باید جدا اجتناب شود.
بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این هشدارها در حالی مطرح شده که بر موضوع نگران کننده مضر بودن محصولات روشن‌کننده پوست برای سال‌هاست که تاکید شده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha