عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مشکلات متعددی سبب بروز خشونت می شود، گفت: با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی و ایجاد مشکلات معیشتی و بیکاری، آمار خشونت خواه ناخواه رو به افزایش است.

بیکاری، تورم، مشکلات معیشتی و اقتصادی دلایل بروز خشونت/ بیمارستان ها با کمبود پرستار روبرو هستند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مشکلات متعددی سبب بروز خشونت می شود، گفت: با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی و ایجاد مشکلات معیشتی و بیکاری، آمار خشونت خواه ناخواه رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز، منوچهر جمالی سوسفی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به ایجاد خشونت علیه کادر درمان گفت: با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی و ایجاد مشکلات معیشتی و بیکاری، آمار خشونت خواه ناخواه رو به افزایش است و مختص به مراکز درمانی نخواهد بود.

وی با بیان این که بخشی از این خشونت ها ریشه در بیکاری، تورم، مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه دارد، افزود: شرایط بیمارستان ها با توجه به این که تعداد پرستاران کافی نبوده و با کمبود نیروی پرستاری روبرو است و علاوه بر این با کمبود امکانات موجه است می تواند مستعد بروز خشونت و افزایش این گونه رفتارها باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بیماران و همراهان با شرایط روحی و روانی نامشخصی به بیمارستان مراجعه می کنند و به دلیل کمبود پرسنل و امکانات، احتمال بروز خشونت علیه کادر درمان وجود دارد  بنابراین نیاز است که این کمبودها برطرف گردد تا از بروز خشونت جلوگیری به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha