رئیس نظام پرستاری شوش با اعتقاد به این که اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیاز به بودجه اضافی ندارد، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را می توان در قالب کارانه ها و با تاکید بر برنامه ششم توسعه آن را اجرایی نمود.

قانون تعرفه گذاری نیاز به بودجه ندارد

سلامت نیوز: رئیس نظام پرستاری شوش با اعتقاد به این که اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیاز به بودجه اضافی ندارد، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را می توان در قالب کارانه ها و با تاکید بر برنامه ششم توسعه آن را اجرایی نمود.

به گزارش سلامت نیوز، فاطمه کرد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال86 توسط مجلس شورای اسلامی با بالاترین آرا تصویب شد اما متاسفانه اراده ای برای اجرای آن وجود نداشته و هر بار به بهانه های مختلف از اجرای آن سر باز زده شده است.

وی با بیان این که وزارت بهداشت هر بار کمبود بودجه را بهانه ی عدم اجرای این قانون در نظر گرفته است، اظهار داشت:  این بهانه دلیل مناسبی برای عدم اجرا نیست زیرا اجرای این قانون نیاز به بودجه ندارد و می توان در قالب کارانه ها و با تاکید بر برنامه ششم توسعه آن را اجرایی نمود.

رئیس نظام پرستاری شوش با اعتقاد به این که قوانین لازم الاجرا هستند، تصریح کرد: انتظار می رود که مسئولین نظام پرستاری و معاونت پرستاری این قانون را پیگیری نمایند تا به ورطه اجرا درآید.

وی در پایان افزرود: با توجه به این که در حال حاضر زمان تعیین بودجه در مجلس شورای اسلامی است از نمایندگان انتظار می رود که به قانونی که خودشان در مجلس تصویب کردند احترام بگذارند و پیگیر اجرای این مهم باشند تا مردم نسبت به قوانین مصوب مجلس اعتماد بیشتری نمایند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha