سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

راهزنان مسلح که با حمله به 2خانواده عشایر در خوزستان، دختربچه 8ساله را به ضرب گلوله به قتل رسانده و گوسفندان آنها را سرقت کرده بودند، به دام پلیس افتادند.

اعتراف راهزنان مسلح به قتل دختربچه

سلامت نیوز:راهزنان مسلح که با حمله به 2خانواده عشایر در خوزستان، دختربچه 8ساله را به ضرب گلوله به قتل رسانده و گوسفندان آنها را سرقت کرده بودند، به دام پلیس افتادند.

به گزار سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،اواخر شهریورماه اعضای 2خانواده از عشایر مسجدسلیمان که کارشان دامپروری بود، راهی یکی از شهرهای چهارمحال و بختیاری شدند تا تعدادی گوسفند بخرند. آنها هر سال و با پایان تابستان اقدام به خرید گوسفند از شهرهای چهارمحال و بختیاری کرده و آنها را به خوزستان منتقل می‌کردند تا با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان در زمستان، از دام‌ها نگهداری کنند.

آنها پس از خرید، گوسفندها را در قسمت بار یک پیکان‌وانت قرار دادند و به سمت خوزستان به راه افتادند. همراه خودروی وانت، یک خودروی پراید هم حرکت می‌کرد که بقیه اعضای خانواده ازجمله دختربچه‌ای 8ساله سرنشین آن بودند. هر دو خودرو به سمت مسجدسلیمان در حرکت بودند و شامگاه 25شهریور به حوالی شهرستان هفتکل رسیدند.

هنوز تا رسیدن به مقصد چند ساعتی راه بود و آنها غافل از اینکه در تاریکی شب، اعضای باند راهزنان مسلح در تعقیب‌شان هستند به مسیر ادامه می‌دادند تا اینکه لحظاتی بعد دزدان مسلح مسیر وانت را مسدود و آن را متوقف کردند.

همزمان با خودروی وانت، خودروی پراید خانواده عشایر نیز کمی عقب‌تر توقف کرد. دزدان مسلح با تهدید اسلحه از سرنشینان هر دو خودرو خواستند که پیاده شوند اما وقتی با مقاومت سرنشینان پراید روبه‌رو شدند، شروع به تیراندازی به سوی آن کردند. در جریان این تیراندازی، یکی از گلوله‌ها به پهلوی دختربچه 8ساله که سوار خودروی پراید بود، خورد و او بی‌حال روی صندلی ماشین افتاد.

راهزنان مسلح که وحشت به جان 2خانواده عشایر انداخته بودند، با تهدید اسلحه همه اموال باارزش آنها به همراه گوسفندانی که تازه خریداری کرده بودند را سرقت کردند و از محل گریختند.

به‌دنبال این حادثه هولناک و با کمک خودروهای عبوری، ماجرا به پلیس و اورژانس گزارش و پیکر نیمه‌جان دختربچه بی‌گناه به بیمارستان اهواز انتقال یافت. تلاش پزشکان اما برای نجات جان او نتیجه نداشت و وی یک هفته بعد روی تخت بیمارستان جان باخت. به این ترتیب پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی خوزستان قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری راهزنان جنایتکار آغاز شد.


سرقت در 3استانکارآگاهان که مشخصات چهره و خودروی سارقان را در اختیار داشتند، در جریان بررسی‌های تخصصی متوجه شدند که این افراد تحت تعقیب پلیس 3استان خوزستان، لرستان و مرکزی هستند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند با پرسه‌زدن در جاده‌های بین‌شهری، مخصوصا جاده‌هایی که محل عبور عشایر و انتقال دام‌ها بود، به شناسایی طعمه‌هایشان پرداخته و با حمله به آنها، اقدام به سرقت احشام و اموال باارزش می‌کنند.با این اطلاعات ردیابی راهزنان در جاده‌های بین‌شهری ادامه یافت تا اینکه نخستین سرنخ‌ها از برخی از اعضای باند به‌دست آمد.

کارآگاهان متوجه شدند که اعضای این باند اهل لرستان هستند و در خرم‌آباد مخفی شده‌اند. در ادامه و با همکاری پلیس لرستان، مخفیگاه آنها شناسایی شد و تیم‌های عملیاتی راهی این شهر شدند. در جریان 2عملیات جداگانه، کارآگاهان موفق شدند 2نفر از اعضای باند را دستگیر کنند و این افراد پس از انتقال به هفتکل، در برابر خانواده دختربچه کشته‌شده قرار گرفتند و آنها تأیید کردند هر‌دو سارق در ماجرای سرقت مرگبار نقش داشتند.

به این ترتیب متهمان به محل جنایت منتقل شدند و با بازسازی صحنه قتل دختربچه، توضیح دادند که چگونه با شلیک گلوله او را به قتل رسانده‌اند. آنها همچنین به سرقت در جاده‌های 3استان موردنظر اعتراف کردند و گفتند برای اینکه شناسایی نشوند، مدام از یک استان به استان دیگری می‌رفتند و سرقت‌هایشان را ادامه می‌دادند.

سرهنگ علی تقدسی، فرمانده انتظامی هفتکل گفت: اعضای این باند مسلح بیشتر سراغ احشام رفته و پس از سرقت دام‌ها، آنها را به یک مالخر می‌فروختند. به گفته وی، تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند و همچنین کشف تمامی سرقت‌های آنها ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha