یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 283275

استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع بالای ر‌ماتیسم مفصلی در زنان نسبت به مردان، گفت: آنچه مسلم است، این بیماری درمان قطعی ندارد كه بخواهیم داروها را كنار بگذاریم.

شیوع ر‌ماتیسم مفصلی در زنان

سلامت نیوز:استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع بالای ر‌ماتیسم مفصلی در زنان نسبت به مردان، گفت: آنچه مسلم است، این بیماری درمان قطعی ندارد كه بخواهیم داروها را كنار بگذاریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر زهرا ذاكری افزود: بیماری آرتریت روماتوئید یا همان ر‌ماتیسم مفصلی، یكی از شایع‌ترین بیماری‌های التهابی مفصل است كه یك درصد جامعه و شاید كمی بیشتر را درگیر می‌كند. شایع‌ترین سن ابتلا به این بیماری در زنان بعد از دوران یائسگی و دهه سوم و چهارم زندگی است.

وی تاكید كرد: متاسفانه برخی این عارضه را با آرتروز اشتباه می‌گیرند و به آن توجه نمی‌كنند. در حالی كه در این بیماری به تدریج با تغییرات فرم مفصلی مواجه می‌شویم كه باید آن را جدی گرفت. وی به علائم ر‌ماتیسم مفصلی اشاره كرد و افزود: خشكی‌های صبحگاهی، تورم مفاصل و سابقه فامیلی مثبت، از جمله علائم ابتلا به این بیماری است كه با مراجعه به پزشك متخصص، باید نسبت به تشخیص آن اقدام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha