مطالعات نشان می دهد آسیب نخاعی با افزایش ریسک سکته مغزی مرتبط است.

ارتباط آسیب نخاعی و افزایش خطر سکته مغزی

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد آسیب نخاعی با افزایش ریسک سکته مغزی مرتبط است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محققان دریافته اند خستگی و خواب آلودگی باید موردتوجه قرار گیرد تا از مشکلاتی نظیر سکته مغزی بعد از آسیب نخاعی پیشگیری شود.


«آرون فیلیپس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالگاری کانادا، در این باره می گوید: «افراد دچار آسیب نخاعی با ریسک بالا و هشداردهنده سکته مغزی روبرو هستند و ما خواستیم دلیل آن را بدانیم. ما دریافتیم میزان خستگی و بیحالی در افراد دچار آسیب نخاعی در مقایسه با افراد سالم ۹ برابر بیشتر است.»


محققان در مطالعات خود بر روی بیش از ۶۰ هزار نفر مشاهده کردند خستگی و خواب آلودگی در افراد مبتلا به آسیب مغزی بسیار شایع است و مشکلات تنفسی ناشی از خواب با کاهش سلامت مغز در این گروه جمعیتی مرتبط است.


محققان همچنین دریافتند آپنه خواب در افراد دچار آسیب نخاعی، تقریبا ۴ برابر بیشتر است و همچنین خستگی و مشکلات خواب با میزان و شدت آسیب نخاعی مرتبط است.


محققان در این مطالعه، امواج مغزی، میزان اکسیژن در خون شرکت کنندگان و همچنین ضربان قلب و نفس کشیدن آنها را در طول خواب شبانه ثبت کردند.
به گفته محققان، «افراد دچار آسیب مغزی، در طول خواب دچار تنفس بسیار مختل شده ای هستند که مانع از حمل مناسب اکسیژن به ارگان های حیاتی بدن نظیر مغز می شود.»


از سوی دیگر اختلالات مرتبط با خواب رابطه منفی با سلامت مغز در افراد دچار آسیب نخاعی دارد.
آنها دریافتند مشکلات تنفسی در زمان خواب در افراد دچار آسیب نخاعی با کاهش سلامت عروق خونی مغز مرتبط است.
نتایج این مطالعه نشان می دهد افراد دچار آسیب نخاعی ۳ تا ۴ برابر بیشتر از افراد بدون این آسیب دچار سکته مغزی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha