نتایج یک بررسی نشان داده است که کم‌تحرکی با افزایش گرایش به خودکشی در نوجوانانِ کشورهای در حال توسعه مرتبط است.

ارتباط کم‌تحرکی با خطر خودکشی در نوجوانان کشورهای درحال توسعه

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان داده است که کم‌تحرکی با افزایش گرایش به خودکشی در نوجوانانِ کشورهای در حال توسعه مرتبط است.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از محققان در دانشگاه کوئینزلند در بررسی‌های خود دریافتند که کم‌تحرکی و اختصاص زمان زیاد به تماشای تلویزیون و کار با تجهیزات الکترونیکی به بروز رفتارها و افکار خودکشی در نوجوانان کشورهای در حال توسعه منجر می‌شود.


محققان اظهار داشتند: موضوعات مرتبط با خودکشی چالش جدی سلامت عمومی در کشورهای با میزان درآمد کم و متوسط به ویژه در آفریقا و غرب اقیانوس آرام (وسترن پاسیفیک) به حساب می‌آید.


به گفته محققان پسران نوجوانی که فعالیت بدنی کافی ندارند و مدت زمان طولانی را بی‌تحرک هستند دو برابر بیشتر احتمال دارد دست به خودکشی بزنند. در دختران نوجوان نیز این سبک زندگی احتمال اقدام به خودکشی را حدود ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.


محققان تاکید کردند: یافته‌های بدست آمده نشان‌دهنده ضرورت تشویق نوجوانان به انجام فعالیت‌های بدنی بیشتر است که می‌تواند مهارت‌ها و ارتباطات اجتماعی را نیز بهبود دهد.


به گزارش مدیکال اکسپرس، در این بررسی اطلاعات ۲۰۶ هزار و ۳۵۷ نوجوان در ۵۲ کشور با میزان درآمد پایین و متوسط مورد مطالعه قرار گرفت. به گفته محققان در مطالعات قبلی نیز معلوم شد که از هر پنج نوجوان یک نفر به خودکشی فکر می‌کند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha