عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به شیوع بالای عفونت های گوش در کودکان، گفت: این عفونت ها در کودکان زیر ۵ سال بیشتر شایع است.

شیوع عفونت های گوش در کودکان/ سرماخوردگی با گوش درد همراه است

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به شیوع بالای عفونت های گوش در کودکان، گفت: این عفونت ها در کودکان زیر ۵ سال بیشتر شایع است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهتاب ربانی، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دومین کنگره اتولوژی، نورواتولوژی و قاعده جمجمه در هتل فردوسی تهران، اظهار داشت: بیشترین جمعیتی که به دنبال عفونت های گوش به متخصصان گوش و حلق و بینی، مراجعه می کنند، کودکان هستند.دبیر اجرایی کنگره با اشاره به شیوع عفونت های گوش در کودکان، افزود: شیوع این عفونت ها در کودکان زیر ۵ سال بیشتر مشاهده می شود. البته شیوع عفونت های گوش در کودکان به ساختار گوش کودکان ربط دارد.


این متخصص گوش و حلق و بینی، ادامه داد: یکی از علل بروز عفونت های گوش در کودکان، سرماخوردگی است. به طوری که بعد از اینکه کودک دچار سرماخوردگی می شود، همزمان و یا با تاخیر، دچار گوش درد می شود. به طوری که پشت پرده گوش دچار التهاب شده و گاهی منجر به پارگی پرده گوش و خروج چرک می شود که همین مسئله موجبات نگران والدین را فراهم می آورد.


ربانی افزود: مشکلات این قبیل کودکان با مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص و پیگیری درمان، رفع می شود. اما، نکته مهم در این بین، پیگیری روند درمان عفونت های گوش کودکان است که والدین باید دقت کنند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درمان نشدن عفونت های گوش، می تواند کودک را در همان سنین دچار کم شنوایی کند که همین عارضه باعث می شود کیفیت تحصیلی و زندگی کودک دچار افت شود.
وی ادامه داد: عدم درمان عفونت های گوش در کودکی، باعث خواهد شد در بزرگسالی تبدیل به عفونت های پیچیده و خطرناک شود که گاهی وقت ها فقط با جراحی درمان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha