شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 284582

در روزهای آلوده باید از انجام فعالیت در فضاهای باز تا حد امكان خودداری شود و در صورتی كه بیرون رفتن ضروری است، حتما از ماسك مناسب استفاده شود.

این روزها ماسك به چهره بزنید!

سلامت نیوز:در روزهای آلوده باید از انجام فعالیت در فضاهای باز تا حد امكان خودداری شود و در صورتی كه بیرون رفتن ضروری است، حتما از ماسك مناسب استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،به گفته متخصصان، پوشیدن ماسك پارچه‌ای معمولی مؤثر نیست. ماسك‌های ویژه مانند ماسك‌های فیلتردار  N99 و N95 در برابر آلودگی بیشتر موثرند. همچنین از عینك نیز برای محافظت از چشم‌های خود در برابر ذرات آلاینده استفاده كنید.

توصیه دیگر آن‌كه در زمان‌های آلودگی هوا از تمرینات هوازی در فضای باز اجتناب كنید، زیرا ممكن است هوای آلوده را به طور عمیق‌تری به ریه‌های شما وارد كند. این امر احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی را در شما افزایش می‌دهد. 

متخصصان توصیه می‌كنند در زمان آلودگی هوا آب بیشتری نسبت به روزهای معمول مصرف كرده و از نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی نیز غافل نشوید. به‌علاوه سعی كنید خانه خود را كمی سبزتر كنید. گیاهانی مانند آلوئه‌ورا و گیاه عنكبوتی همه آلاینده‌ها را جذب كرده و كیفیت هوا را در خانه شما بهتر می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha