دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 284740

متخصص کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: نوزادان نارس در معرض خطرات بالقوه‌ای مانند خونریزی مغزی، وقفه تنفسی، و عفونت‌های نوزادی هستند که برای آن‌ها آسیب جانی و معلولیت به وجود خواهد آورد.

نوزادان نارس در معرض چه خطراتی هستند؟

سلامت نیوز:  متخصص کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: نوزادان نارس در معرض خطرات بالقوه‌ای مانند خونریزی مغزی، وقفه تنفسی، و عفونت‌های نوزادی هستند که برای آن‌ها آسیب جانی و معلولیت به وجود خواهد آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد صالح طبیب در اولین جشنواره شکوفه‌های نارس و آیین بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر عنوان کرد: تولدی که پیش از ۳۷ هفتگی داخل رحم اتفاق بیافتد زودهنگام و نارس محسوب می‌شود.

وی افزود: نوزادان نارس به دلیل اینکه زودتر از موعد طبیعی متولد شده‌اند بسیاری از مواد مانند کلسیم، فسفر و آهن را به‌طور کامل از مادر دریافت نکرده و بعد از تولد برای اینکه عقب‌ماندگی رشد خود را جبران نمایند نیاز به کالری و پروتئین بیشتر از نوزادان سالم دارند.

این متخصص با بیان اینکه نوزادان نارس در معرض خطرات بالقوه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: اگر این نوزادان در معرض چنین خطراتی قرار گیرند برای آن‌ها آسیب جانی و معلولیت به وجود خواهد آورد که از این جمله می‌توان به خونریزی مغزی، وقفه تنفسی، پدیده آنتروکولیت نکروزانت NEC و عفونت‌های نوزادی به علت نقص سیستم ایمنی نام برد.

دکتر طبیب اظهار کرد: اگر همه این اتفاقات به‌خوبی طی شده و تحمل تغذیه‌ای نوزاد هم خوب باشد، در طی یک دوره سه تا چهار هفته ای قابل ترخیص است.

فوق تخصص نوزادان و متخصص کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر خاطرنشان کرد: البته ترخیص نوزاد مشروط به قرار گرفتن بر روی روند وزن گیری مناسب، اینکه تحمل تغذیه را داشته و توانایی حفظ درجه حرارت در خارج دستگاه انکوباتور است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha