فرماندار سراب گفت: هم اکنون اسکان موقت زلزله زدگان بیش از آوار برداری اولویت داشته و 120 خانوار در مناطق زلزله زده سراب نیاز به کانکس دارند.

120 خانوار زلزله زده در سراب نیاز به کانکس دارند

سلامت نیوز:  فرماندار سراب گفت: هم اکنون اسکان موقت زلزله زدگان بیش از آوار برداری اولویت داشته و 120 خانوار در مناطق زلزله زده سراب نیاز به کانکس دارند.

به گزارش سلامت نیوز، ایرج سقفی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به برودت هوا در مناطق زلزله زده سراب، نیاز به ساخت هر چه سریع‌تر اتاقک‌های پیش ساخته و یا تامین کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان داریم.

وی اضافه کرد: هم اکنون ساخت تعدای از اتاقک‌های 12 متری توسط بنیاد مسکن آغاز شده و چادر و لوازم گرمایشی به اندازه کافی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر آوار برداری و تجهیزات نداریم، آواربرداری زمانی ضرورت دارد که بخواهیم اقدام به ساخت خانه‌های دائمی کنیم. زیاد بودن تعداد ماشین آلات در یک منطقه نشانه پیشرفت نبوده و نیاز به برنامه‌ریزی درست دارد.

ثقفی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران به صورت برنامه‌ریزی شده، منطقی و علمی در این منطقه پیش میرود و تعدای کانکس در اینجا توزیع شده است.

وی بیان کرد: 30 دستگاه کانکس در مرحله اول و 20 دستگاه نیز در مرحله دوم توزیع شده است و اگر 70 دستگاه نیز توزیع شود، می‌توان 120 خانوار را اسکان داد.

وی گفت: 700 الی 800 خانوار متقاضی دریافت وام 10 میلیونی برای اجاره خانه هستند که این مبلغ به حدود 100 نفر پرداخت و به بانک‌ها نیز توصیه شده است تا همکاری لازم را دراین خصوص داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha