عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید مسائل بهداشت و درمانی را به صورت شفاف برای مردم بیان کند، گفت: هیچ گزارش قطعی در خصوص آسیب رسان بودن پارازیت‌ها و فرکانس‌های ماهواره‌ای وجود ندارد.

گزارش قطعی در خصوص آسیب رسان بودن پارازیت‌ها وجود ندارد

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید مسائل بهداشت و درمانی را به صورت شفاف برای مردم بیان کند، گفت: هیچ گزارش قطعی در خصوص آسیب رسان بودن پارازیت‌ها و فرکانس‌های ماهواره‌ای وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین قربانی  در گفت و گو با خانه ملت، در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز(دوشنبه 27 آبان ماه) کمیسیون بهداشت و درمان، گفت: دستور کار اول کمیسیون بهداشت و درمان استماع گزارش مدیر شبکه سلامت و رئیس شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بود که با حضور مسئولان صدا و سیما برگزار شد.

صداوسیما مسائل بهداشت و درمانی را به صورت شفاف برای مردم بیان کند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمانی به دلیل برخی معذوریت‌هایی است در فرهنگ عامه کشور وجود دارد که باید به صورت شفاف و کارشناسی برای مردم بیان شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ضرورت طرح مسائل بهداشت و درمان به صورت شفاف در صداوسیما، تصریح کرد: اگر بسیاری از آموزش‌ها به صورت شفاف برای مردم و در چارچوب فرهنگ عمومی داده شود، از وجود مسائلی که در برخی از استان‌ها، از جمله مسائل حاشیه‌ای ‌چهارمحال بختیاری جلوگیری می‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: دستور کار دوم کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص آثار پارازیت و امواج ماهواره‌ای بر سلامت افراد بود که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان وزیر بهداشت و درمان، مسئولان سازمان محیط زیست، سازمان انرژی اتمی و مرکز پژوهش‌های مجلس بحث و بررسی شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا به امروز هیچ گزارش قطعی در این خصوص که فرکانس‌ها، اثرات مضر و صعب العلاجی به وجود آورده و  برخی از سرطان‌ها، ناباروری‌ها و حاملگی‌های خارج رحمی به دلیل وجود پارازیت‌ها و امواج ماهواره‌ای است، وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مقرر شد گزارشی با محوریت دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط و با همکاری برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا تهیه و به صورت شفاف به مردم ارائه شود تا دغدغه و نگرانی مبنی بر آسیب رسان بودن فرکانس‌ها رفع شود. از طرفی بسیاری از موضوعات مربوط به پارازیت‌ها و فراکانس‌ها در قانون هوای پاک سال 96 مطرح شده که باید به آن استناد شده و گزارشی به کمیسوین بهداشت و درمان ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha