سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه نسبت به پیامک‌های کلاهبرداری باعنوان «ثبت‌نام یارانه یا طرح حمایت معیشتی » هشدار داد و تاکید کرد که وزارتخانه و سازمان‌های دیگر هیچ‌گونه پیامکی در این زمینه ارسال نمی‌کنند.

فردا شب، نوبت دوم واریز «بسته حمایتی» / وجه واریزی قابل برداشت است

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه نسبت به پیامک‌های کلاهبرداری باعنوان «ثبت‌نام یارانه یا طرح حمایت معیشتی » هشدار داد و تاکید کرد که وزارتخانه و سازمان‌های دیگر هیچ‌گونه پیامکی در این زمینه ارسال نمی‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، میرزایی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به اینکه فرایند پرداخت یارانه معیشت به مشمولان طرح مذکور تا شنبه ادامه دارد تاکید کرد: هیچ‌گونه پیامکی مبنی‌بر شمول، قطع و ثبت‌نام یارانه یا طرح حمایت معیشتی برای هم‌وطنان ارسال نمی‌شود. هرگونه پیامک در این خصوص جعلی است.

وی با اشاره به واریز مرحله اول طرح معیشتی در شب گذشته، اظهار کرد: گروه اول ۲۰ میلیون نفر بودند که مبالغ به حساب سرپرستان واریز شد. نوبت بعدی فردا شب و نوبت سوم واریزی شنبه شب است که به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

میرزایی این را هم گفت که مبلغ واریزی همانند وجه نقد قابل برداشت است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه درباره جاماندگان نیز گفت: این دسته از افراد تا شنبه صبر کنند و به هیچ دستگاهی مراجعه نکنند و اگر واریزی نداشتند می‌توانند از طریق سایتی که اعلام خواهد شد، درخواست داده تا براساس آزمون وسع، درخواستشان بررسی شود لذا شهروندان نگران نباشند و منتظر اطلاع‌رسانی‌های بعدی بمانند.

وی ضمن تاکید بر اینکه شب گذشته وجه واریزی دولت به حساب ۲۰ میلیون ایرانی واریز شده و قرار است دولت معیشت ۶۰ میلیون ایرانی را حمایت کند، ادامه داد: هیچ ساز و کاری برای رسیدگی حضوری به درخواستهای مردم در نظر گرفته نشده و برای رفاه حال مردم تمامی سازوکارها غیرحضوری است.

میرزایی اظهار کرد: افرادی که تصور می‌کنند مشمول هستند اما تا شنبه شب مبلغی به حسابشان واریز نشد از اواسط هفته آینده سرویس #۶۹۶۳* برایشان فعال می‌شود که بر اساس این طرح در گام اول سرپرستان خانوار با شماره تلفن همراه به نام سرپرست، باید در سامانه وارد و کدملی خود را ثبت کند؛ این در حالیست که اطلاع رسانی‌های بعدی درخصوص ثبت نام در سامانه اینترنتی به اطلاع مردم خواهد رسید.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه با اشاره به اینکه وزارت تعاون وظیفه شناسایی و رسیدگی به درخواستهای مشمولان را بر عهده دارد گفت: لیست مشمولان شناسایی شده را در اختیار سازمان برنامه قرار می‌دهیم.

میرزایی در مورد شیوه‌های شناسایی مشمولان بسته حمایتی دولت نیز اظهار کرد: شناسایی‌ها بر اساس شاخص‌های مالی و جمع‌آوری داده‌ها طبق کدملی که در اختیار ماست و همچنین آزمون وسع انجام می‌شود.

وی در پایان در خصوص پیامکهای ارسالی در خصوص بسته حمایتی هشدار داد و گفت که نه تنها وزارت رفاه بلکه هیچ دستگاه دولتی پیامکی ارسال نمی‌کند لذا هر پیامکی دال بر وضعیت یارانه و بسته حمایتی کلاهبرداری و فیشینگ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha