وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه آمریکا ورود دارو به کشور را ممنوع کرده است، گفت: ما به سختی داروها را تأمین می‌کنیم اما از مسیرهای غیررسمی استفاده کرده و اجازه نداده‌ایم که دارو به بیماران نرسد.

تامین داروها با وجود تحریم‌های امریکا/ اشتباه یا سوءنیت در آمارهای نرخ باروری در گذشته

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه آمریکا ورود دارو به کشور را ممنوع کرده است، گفت: ما به سختی داروها را تأمین می‌کنیم اما از مسیرهای غیررسمی استفاده کرده و اجازه نداده‌ایم که دارو به بیماران نرسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نمکی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت تأمین داروی بیماران پروانه‌ای اظهار کرد:‌ آمریکا نه فقط درباره بیماران پروانه‌ای بلکه علیه همه بیماران ما عمل می‌کند و دادن دارو به ما را ممنوع کرده است ما به سختی داروها را تأمین می‌کنیم اما از مسیرهای غیررسمی اجازه نداده‌ایم دارو به بیماران‌مان نرسد.

وی ادامه داد: یکی دو شرکت پک مورد نیاز بیماران پروانه‌ای را ندادند ولی ما از راه دیگری این کار را انجام دادیم و از طریق یک سامانه با استفاده از پیک خاص دارو به محل زندگی این بیماران رسانده شود.

وزیر بهداشت همچنین درباره آمارهای متفاوت در خصوص باروری کل جامعه ایرانی تصریح کرد: پیش از اینکه من به وزارت بهداشت بیایم آماری در این زمینه داده شده بود اما ما تیمی را برای استخراج این آمار تعیین کردیم و آمار ما با آمار قبلی متفاوت بود. شاید اشتباه آماری انجام شده یا سوء نیتی در گذشته بوده است. اما مرکز آمار، آماری که ما تهیه کرده بودیم را تأیید کرد.

نمکی با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی بابت منفی شدن رشد جمعیت در آینده وجود دارد، تصریح کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای انجام اقداماتی مثل افزایش مراکز درمان ناباروری یا تشویق زوج‌هایی که قدرت باروری دارند ولی اقدام به فرزندآوری نکرده‌اند و همچنین فرزندآوری بیشتر انجام داده‌ایم. همچنین باید اقدام در جهت کاهش اضطراب مردم بابت مشکلات اقتصادی را انجام دهیم و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha