مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع مجدد انسولین‌های قلمی در بازار تا رفع کامل کمبودها طی هفته جاری خبر داد.

انسولین‌های قلمی برای رفع کمبودها مجددا در بازار توزیع می‌شوند

سلامت نیوز: مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع مجدد انسولین‌های قلمی در بازار تا رفع کامل کمبودها طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، غلامحسین مهرعلیان، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کمبود دو نوع انسولین قلمی در برخی از استان‌های کشور، گفت: طی هفته جاری این دو انسولین در کنار سایر انسولین‌های موجود در بازار با تعداد بیشتری نسبت به هفته‌ها و ماه‌های گذشته در سراسر کشور توزیع می‌شود.
 
وی افزود: به‌منظور توزیع مناسب و سهولت دسترسی بیماران به انسولین موردنیاز خود، این دارو با توجه به شرایط استان‌ها، بار بیماری‌ها، جمعیت و تعداد بیماران دیابتی با هماهنگی مناسب سازمان‌های بیمه‌گر که اطلاعات و جامعه آماری کاملی از بیماران دارند، توزیع می‌شود.
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تهیه جدول توزیعی مناسب با کمک کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه، عنوان کرد: بر اساس گزارش کمبود انسولین در چند استان نیز، با بررسی تمامی جوانب امر، سازوکاری دیده شد تا دسترسی بیماران به انسولین‌های قلمی تسهیل شود.
 
وی خاطرنشان کرد: انشالله طی یکی دو روز آینده انسولین‌های قلمی با تعداد بیشتری نسبت به هفته‌های گذشته در سراسر کشور و توسط دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه‌های منتخب بخش دولتی و خصوصی توزیع می‌شود تا بیماران عزیزمان بتوانند به‌راحتی داروی خود را تهیه کنند.

به گفته دکتر مهرعلیان انسولین‌های قلمی از همه انواع آن به‌اندازه کافی در کشور موجود است و تأمین‌کننده‌ها نیز حجم مناسبی از این دارو را برای ماه‌های آینده در انبارها و گمرک موجود دارند  و هیچ نگرانی برای تأمین آن  وجود ندارد

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های اخیر سازمان غذا و دارو انسولین های قلمی در داروخانه های منتخب سراسر کشور توزیع و  نظارت بیشتری بر نحوه توزیع و عرضه این داروها توسط اداره کل دارو و سازمان های بیمه گر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمارانی که انسولین خود را با نسخ آزاد تهیه می‌کنند به کمتر از ۵ درصد می‌رسد، گفت:  بیمارانی که با نسخ آزاد این دارو را تهیه می‌کنند باید نسخ خود را به تائید معاونت غذا و دارو استان محل زندگی خود برسانند تا اطلاعات آن‌ها در  بانک اطلاعاتی ثبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha