بسیاری از ما تصور می‌كنیم دندان‌های شیری به دلیل موقتی بودن‌شان اهمیت كمتری دارند و حتی اگر دچار آسیبی شوند مشكل جدی به دنبال نخواهند داشت؛ زیرا با رسیدن به هفت‌سالگی همه آن دندان‌های خراب می‌افتند و دندان‌های سالم و جدید جایگزین‌شان می‌شود.

توجه نكردن به دندان‌های شیری آسیب‌دیده می‌تواند سلامت دندان‌های دائمی را تهدید كند

سلامت نیوز:بسیاری از ما تصور می‌كنیم دندان‌های شیری به دلیل موقتی بودن‌شان اهمیت كمتری دارند و حتی اگر دچار آسیبی شوند مشكل جدی به دنبال نخواهند داشت؛ زیرا با رسیدن به هفت‌سالگی همه آن دندان‌های خراب می‌افتند و دندان‌های سالم و جدید جایگزین‌شان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اما حقیقت این است سلامت دندان‌های شیری علاوه بر حفظ زیبایی صورت كودك، ارتباط مستقیمی با سلامت دندان‌های دائمی فرد خواهد داشت و در صورتی كه آسیب‌های دندان ‌شیری به‌موقع درمان نشود، با گسترده شدن عفونت ممكن است جوانه دندان دائمی نیز دچار آسیب شود. همچنین شكستن و افتادن پیش از موعد دندان شیری نیز می‌تواند با تغییر حالت فك، رویش دندان‌های اصلی را با مشكل روبه‌رو كند.

به همین دلیل متخصصان دندانپزشكی توصیه می‌كنند  به آموزش‌ نكات بهداشتی مرتبط با سلامت دهان و دندان كودكتان اهمیت ویژه‌ای قائل شوید و با بررسی‌های دوره‌ای، شیرینی داشتن دندان‌های شیری سالم را به كودكان‌تان هدیه دهید. شاید زمان آن رسیده كه برخی باورهای نادرست خود را در مورد دندان‌های شیری تغییر دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha