معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که موج آنفلوانزا در حال فروکش است، گفت: علت بستری اغلب مبتلایان، مشکلات تنفسی بوده است.

موج آنفلوانزا در حال فروکش است/مشکلات تنفسی علت اصلی بستری

سلامت نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که موج آنفلوانزا در حال فروکش است، گفت: علت بستری اغلب مبتلایان، مشکلات تنفسی بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نادر توکلی، در نشست خبری به تشریح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران در ارتباط با پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزا پرداخت و افزود: با توجه به اینکه بیش از پنج میلیون و سیصد هزار نفر از جمعیت کشور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارند، توجه به مسائل بهداشتی و درمانی این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


وی ادامه داد: ۶۴ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد که ۱۴ هزار مورد مراجعه داشته ایم و از این تعداد، ۱۴۰۰ نفر به شکل اورژانسی پذیرش شدند و در نهایت ۵۱۰ نفر بستری شدند. 


توکلی با اشاره به ۱۵ مورد فوتی ناشی از آنفلوانزا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: اغلب فوتی ها بیماری زمینه ای داشته اند که باعث مرگ آنها شده است.


بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، نیز در خصوص داروی آنفلوانزا، افزود: داروها را معمولا برای زنان باردار، کودکان زیر پنج سال و افرادی که بیماری زمینه ای داشته باشند، استفاده می کنیم.


وی ادامه داد: داروها در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته شد و کمبود دارو برای بیماران مبتلا به آنفلوانزا نداشته ایم.
عشرتی در ادامه افزود: استفاده بی مورد از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد ویروسی، منجر به مقاومت میکروبی می شود که می تواند خطرناک باشد. 
وی گفت: این احتمال وجود دارد که بیماری در موج های دوم و سوم با شدت کمتر تکرار شود.


عشرتی افزود: به طور کلی شیوع آنفلوانزا از نیمه دوم آبان آغاز و تا اواسط زمستان ادامه می یابد.
وی در خصوص شیوع آنفلوانزا از مهر ماه در کشور، گفت: ماهیت ویروس آنفلوانزا خیلی سریع عوض می شود و همین مسئله باعث می‌شود ویروس تهاجمی تر شود و یا اینکه زمان شیوع بیماری جلو بیاید.


عشرتی در ارتباط با استفاده از واکسن آنفلوانزا در زمان شیوع بیماری، افزود: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا، ۱۰ روز قبل از اینکه فرد در معرض ویروس قرار بگیرد، است. اما توصیه می شود زنان باردار و کودکان زیر پنج سال و همچنین افرادی که بیماری زمینه ای دارند، این واکسن را بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha