یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 286240

سردرد بعد از رابطه جسی یا پس از ارگاسم مشکلی است که برخی افراد به ویژه مردان دچار آن می شوند، در ادامه به علت و روش های درمان آن اشاره می شود.

چرا پس از ارگاسم دچار سردرد می شویم؟

سلامت نیوز: سردرد بعد از رابطه جسی یا پس از ارگاسم مشکلی است که برخی افراد به ویژه مردان دچار آن می شوند، در ادامه به علت و روش های درمان آن اشاره می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، آیا شما نیز پس از ارگاسم یا در حین برقراری رابطه جنسی دچار سردرد می شوید؟ آیا این سردرد نگران کننده است و بر روی زندگی عاطفی شما تاثیر گذاشته است؟

اگر پاسخ شما به این پرسش ها مثبت است، بهتر است بدانید در این مشکل تنها نیستید. سردردهای شدید در حین برقراری رابطه جنسی برای افراد بسیاری رخ می دهد. گرچه سردرد بیشتر در بین خانم ها رایج است، اما سردردهای جنسی بیشتر برای مردان اتفاق می افتد. مطالعات زیادی نشان داده اند که چنین سردردهایی بیشتر در بین افراد مبتلا به میگرن رخ می دهد.

به طور کل سردردهای ناگهانی در حین برقراری رابطه جنسی یا پس از آن ممکن است با موارد زیر در ارتباط باشد:

    مصرف برخی داروها، از جمله قرص های ضد بارداری
    آنوریسم مغزی: اتساع یا بروز حباب در یکی از سرخرگ های سر
    التهاب ناشی از عفونت
    ناهنجاری های شریانی: اتصالات غیر طبیعی شریان ها و رگ در مغز که منجر به خونریزی در فضای پر از مایع نخاعی اطراف مغز می شود.
    خونریزی در دیواره یک یا چند شریان منتهی به مغز
    سکته مغزی
    بیماری عروق کرونر

در برخی موارد سردردهای مربوط به رابطه جنسی با سفت شدن گردن، استفراغ، کم شدن هوشیاری و برخی نشانه های عصبی همراه است. به علاوه ممکن است درد شدیدی وجود داشته باشد که بیشتر از 24 ساعت طول بکشد. چنین سردردهایی یک علت زمینه ای دارند.


انواع سردردهای پس از ارگاسم

سردردهای مربوط به رابطه جنسی اساسا به انواع زیر تقسیم می شوند:


بروز سردرد در اوایل رابطه جنسی

این این نوع سردرد خفیف بوده و مدت کوتاهی طول می کشد. این درد با احساس گرفتگی همراه است. این سردرد یک رویداد دوطرفه در منطقه دهانه رحم یا اکسیپیتال است و با بالا رفتن هیجان رابطه بدتر می شود. سردرد اوایل مقاربتی با انقباض عضلات گردن و فک همراه است. تصور می شود این سردرد ناشی از انقباضات بیش از حد در سر و گردن قبل از ارگاسم می باشد.


سردرد مقاربتی در زمان ارگاسم

این نوع سردرد شایع ترین نوع سردرد ناشی از رابطه جنسی است. در این حالت یک سردرد شدید و ناگهانی بروز می کند که همزمان با ارگاسم می باشد و به مدت 20 دقیقه طول می کشد. این نوع سردرد معمولا منطقه پشت چشم را در برمی گیرد، اما ممکن است تمام سر را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

زمانی که این سردرد برای اولین بار رخ می دهد، توصیه می شود بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا علل جدی تر آن، مانند خونریزی زیر عنکبوتیه، مورد بررسی قرار گیرند.


سردرد پس از رابطه جنسی

این نوع سردرد یک سردرد ثانویه است که ممکن است پس از اتمام رابطه جنسی، به ویژه زمانی که روی پاهای خود می ایستید، بروز کند. سردرد پس از رابطه جنسی ممکن است ساعت ها یا حتی روزها طول بکشد. تصور می شود این سردرد نتیجه کاهش فشار مایع نخاعی است که در صورت پارگی دورا و ناشی از استرس های فیزیولوؤیکی مرتبط با هیجان جنسی بروز می کند.


کنترل سردردهای جنسی

گاهی سردرد ناشی از یک حالت یا عملکرد خاص در زمان برقراری رابطه جنسی است که بهتر است برای پیشگیری از بروز سردرد از آنها اجتناب کنید.

به طور کل سردردهای ناشی از رابطه جنسی عود کننده نیستند. با این حال اگر سردرد خیلی شدید است یا مدت زیادی طول می کشد، می توانید دارو مصرف کنید. داروهای رایج برای این نوع سردردها عبارتند از پروپرانول و ایندومتاسین. اما علاوه بر این داروها، موارد زیر نیز تاثیر مثبتی داشته اند:


    مسدود کننده های کانال کلسیم، مانند نیموتیدین و دیلتیازم 60 میلی گرم. این داروها به ویژه برای افرادی موثر هستند که مبتلا به انقباض عروق مغزی هستند.

    توچیرامات 50 میلی گرم روزانه، به ویژه زمانی که پروپرانول و ایندومتاسین اثرات معکوس نشان می دهند.

    تریپتان- این دارو برای درمان حالت حاد و برای پیشگیری از سردردهای مقاربتی توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha