انتشار خبر فوت همزمان 4 بیمار تنفسی در یکی از بیمارستان های استان خوزستان و همچنین واکنش های متعدد به این موضوع در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سوی کاربران موجب شد تا معاون مدیرکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیگیری این موضوع به اهواز سفر کند.

با عاملان فوت ‌۴ بیمار در ‌اهواز، بر خورد قانونی می‌کنیم‌

سلامت نیوز:انتشار خبر فوت  همزمان 4 بیمار تنفسی در یکی از بیمارستان های استان خوزستان و همچنین واکنش های متعدد به این موضوع در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سوی کاربران موجب شد تا  معاون مدیرکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیگیری این موضوع به اهواز سفر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ، ایرج حریرچی در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره آخرین بررسی ها و نتایج  این خبر گفت: برای رسیدگی به این موضوع، جلسات مشترکی با بازپرس ویژه و رئیس پزشکی قانونی برگزار شد و در صورت وجود هر اشکالی چه از لحاظ سیستمی و چه اجرایی، بدون شک و بدون مسامحه‌ای اقدام قانونی می‌کنیم.

وی افزود: بررسی‌هایی توسط هیأت ۹ نفره‌ای که در اهواز حضور پیدا کردند، انجام شده است و این هیأت به دستور مستقیم وزیر بهداشت حضور یافته‌اند. ابعاد این قضیه مشخص شده است و در لحظه‌ای که بارندگی شدید و صاعقه اتفاق افتاده، یکی از فازهای برق بیمارستان قطع شده است و یکی از دستگاه‌های ذخیره برق، دچار اشکال شده بود.

او در ادامه درخصوص موضوع خودکشی در بین دانشجویان و همچنین فوت دو دانشجوی علوم پزشکی اهواز در اوایل هفته جاری، عنوان کرد: اعلام اخبار خودکشی یک پروتکل از پیش تعیین شده دارد. جزء به جزء اتفاقی که در دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتاده، هیچ ارتباطی با مسائل دانشگاهی نداشته است.حریرچی ادامه داد: ما از نظر میزان خودکشی جزو کشورهای متوسط رو به پایین قرار داریم.

بدون شک میزان بروز خودکشی در کشور صفر نیست.خودکشی موضوع غیردانشگاهی است و از رسانه‌ها می‌خواهیم که طبق پروتکل اعلام اخبار خودکشی، عمل کنند. برخی رسانه‌های خارجی از این موضوع سوء‌استفاده کرده‌اند اما بدون شک مردم ما آگاه هستند و می‌دانند که موضوع خودکشی هیچ ارتباطی با موضوعات حاشیه‌ای ندارد.‌‌‌‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha